Friday, February 19, 2010

MIka dah 6 bulan 10 hari...

Hari rabu aku sambung cuti lg... amik mc.. walhal sebenarnya aku mmg apply cuti saje nak rest.. tp... kebetulan pulak aku kena demam+selsema+ batuk.. mmg 1 package... hari rabu tu jugak bawa mika g pusrawi untuk injection 6 bulan.. dgn aku sekali check up dapat la MC.. heheh jimat cuti aku... hehhehe.........

harini mika dah 6 buln 10 hari... kejapnya masa berlalu rasa baru semalm aku duk menetap kat spital tu..sok lusa tgk mika dah beralan pulak.. tak sabo nya aku tunggu saat tu.. jln2 dgn dia sambil pimpin tangan... so sweet kan...

Perkembangan dia dah boleh meniarap n guling kan diri semula.. berpusing 360% kalau dia baring atau meniarap... berat dia dah naik setengah kilo... Now dah 7.3kg.. patutla tak larat aku dukung lama2... masa kena inject langsung tak nagis.. doc pun suka melayan dia... suka sgt senyum skrg ni.. kalau org panggil mula la tersengih2... takleh nampak muka aku... mesti nak ikut...

Yang paling best mika dah boleh sebut Amamamaamaaaaaa........... walaupun tak jelas betul sebutan MAMA.. tp bunyi mama tu dah ada.. tu yg paling aku happy...kalau menangis mama la yg dia sebut... indahnya saat ni tak terkata.. terima kasih ya Allah atas kurniaan ini setelah 3 thn aku menanti.. syukurrrrrrrrrrrrrrrrr alhamdulillah........

Perkembangan di kala usia 6 bulan...


suka senyum walaupun ada puting di mulut...


Dah boleh meniarap...

NI masa kat kg... panas sgt.. bila aku buka baju dia senyap pulak... leka main tali beg...


Leka main beg baju dia kat umah mak tok dia... tengok dah jauh ke bawah nak ke lantai dah turun dari tilam dia..... pandai je dia pusing badan ke bawah sikit2...


Ni yg paling best.. aksi seakan merajuk.. bila aku angkat balik naik atas tilam tak bg dia main beg... sebab dia asik nak masuk mulut tali2 beg tu... risau tali tu kotor kan.. aku bagi bear dia pun mengiring.. konon merajuk.. pastu mulut bising2 mengomel.. tgk2 tau2 senyap.. rupanya dah tido.. alahai sian dia.... .....

5 bebelan kawanku:

Anonymous said...

Tak terasa mika skrg dh 6bln 10hari kn. . .tup tup nnti dh boleh berjln.mmg cute lau dh berjln nnti tp penat takleh ckplh lau mika dh pndai berjln sendiri.ehe. . .

Intan and The Boys said...

my oh my!

khalish 5bulan dah sama berat ngan mika. 7.3kg. adakah anak aku ni terlebih berat? hohohoho~

mika comel la. pandai majuk2. budak2 memang suka main benda yang bukan2. tali beg la, belt car seat la, tuala kecik pon jadik buat dia main hisap2. haihhh~ anak, anak....

@e_da said...

mzira.. kalau dah berjalan tak tau la camana... time ni pun kalau berdukung kemain meronta dia... tp ok gak leh mama dia kuruskan badan.. hehehhe


Intan... budak2 ada habit sendiri kan.. ada yg suka towel la.. bear la... stokin la... laaa khalish lg semangat la dr mika.. 5 bulan dah sama berat ngan mika... hehehhe mesti minum byk ni...hihi

Diamilikku said...

hurmm aisy pun check up lima bulan hari tu...berat lebih sket dari mika..7.5 kg...memang melenguhkan tangan ahhh....hehehhe...skrg lasak macam mika jugak...berpusing dan menyulur..dah mula angkat bontot nak merangkak...sekejap je dah ke depan dah...aisy banyak progress nya cepat..mungkin sebab anak kedua..ada kakak yang duk agah2 selalu...nanti eida dah dapat 2nd baby ieda boleh nampak perbezaan perkembangan mika dan adiknya..mesti adik lagi cepat..tak sabar nak ketemukan mika dan aisy

Idalara said...

amboi..cunnya dia..seronok kan tguk perkembangan bby..nnti bila dah mula merangkak dan berjalan mst mama dia keletihan mengejar..

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah