Wednesday, December 8, 2010

Kebun sekangkang kera

hihihiiiiiii.. ni la kebun kecik aku.. kat balkoni umah....

Actually hubby yang rajin menanam pokok2 ni.. dan dia yg rajin bela... aku sesekali je tolong siram.. takpun tolong tengok jek.. hihihihi....



Tapi pokok-pokok2 yang ada ni sangat berguna... ada yang kakak ipar bagi dan ada yang mak aku bawakan dari kampung... jangan tak tau nampak je macam tu.. ada POKOK SERAI, POKOK KARI, POKOK PANDAN, daun saderi(daun sup).. kiranya memang berguna time nak masak.. takyah la nak terkais-kais pegi kedai nak cari serai sebatang.. hihih


Tapi terselit antara pokok-pokok tu.. ada pokok bunga aku.. hehehheh


Kesian pokok ni.. pasunya kecik je.. masa aku beli kecik je pokoknya.. 3 rm10 hengget masa pegi cameron aritu.. kongsi 3 org ngan opismate.. malas nak beli banyak .. orang kata kejap je idup pokok bunga ros ni.. tapi sangkaan aku meleset.. dia hidup elok.. maybe hubby aku rajin tengokan.. hehehpasu cinonet.. aku nak kena tukar tanah n pasu la nampaknya...

Cantik kan.. sejuk mata memandang.. sangat segar....

Dan paling aku teruja.. bunganya tak henti.. mesti ada 2 kuntum... kalau dah layu dia tumbuh lagi.. eeeeeeeeee sukanya.. masa aku beli memang cari yang ros warna merah ni...

yang ni ada belang putih sikit.. maybe tak kena cahaya... cantik kan.. wangi pulak.. sukerrrrrrrrr.. nanti pegi cameron boleh beli lagi.. tapi bila nak pegi???? jeng jeng jeng.................



8 bebelan kawanku:

♥cikmOt♥ said...

behnya ada kebun kecik gini...
kita pun suka...
tapi tulah, kat balkoni umah tak leh nak tanam gini..
mati pokok tu kang...matahari memancar kuat sangat...

eima said...

bwh umah ade swimming pool ke .... wahhhhhh

nad said...

saya pun harapkan papazakwan jek kalu bab2 berkebun ni, hehe..

Intan and The Boys said...

wah2...dah ada hint2 nak ke cameron ni. hehe.

ZiE FAUZi said...

sekangkang kera pun mcm2 ada.. rumah zie xleh tanam kat balkoni mcm ni,sebab balkoni tu la tempat alya main.. tunggu pindah rumah baru leh ada kebun sendiri..

cik puan akish said...

aha...ieda leh geng tok ma dadif neh..suke amat same munge2 kat taman...

Ya ALiya said...

pas ni balik dr cameron borong semua tau....hehehhe......

noor said...

wah pkk kari pon ada ler hebat2..
ros tu pot dia kecik jer kan tp leh hidup..cayalah cam pkok daun ijau gek sampai tnh xder tp daun byk hihihi

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah