Thursday, June 2, 2011

Mama Kena Dera

Selalunya dengar cerita anak kena dera... pembantu rumah kena dera.. 

kali ni meh dengar citer seorang ibu yang kena dera....


Sape????

aku la....


hahahahaa

anak bujang aku la punya keje...
Dah namanya anak LELAKI.. memang lasak la..
sekarang hobi dia menggigit.. baling barang.. kadang2 baran gak budak kecik tu... kadang2 tengah syok2 tengok tv dia datang sengih2 landing2 atas peha.. menggit peha mama dia sekuat hati... mau tak melompat aku.. gigi dah la dah banyak dan tajam.. tak cukup tu tarik rambut pulak... adoii la.. anak.. anakkkk

aku?? kadang2 sabar.. kadang2 hilang gak sabar,... hihih.. kalau hilang sabar aku jadi TARZAN la...

yang buat aku luka ni.. dia saje2 ketuk aku ngan GITAR mainan dia..
memula sekali dia ketuk.. aku kata "mika... tak baik buat camtu.. "sambil tunjuk no.. no kat dia...
kali kedua pap... dia baling GITAR tu kat kepala aku.. adoii laaaa...

rasa nak PITAM kejap... tarkedu tak kata apa... 
memang sakit jugak la. tambah dengan terkejut .. sebab masa tu tengah tengok tv kan..
aku apalagi marah la dia buat2 nangis...

dia dengan selamber GELAK dan TEPUK-TEPUK TANGAN...

nak buat camana kalau macam tu..
nak marah pun tak guna dia belum berakal.. aku marah dia jentik tangan dia pun dia mesti sengih2 sebab dia tak faham lagi..

makanya aku kena la banyak urut dada dan SABARRRRRRRRRRRR

   
luka kat tepi dahi tu... nak mandi terasa pedih kat dahi.. nak2 bila aku sabun muka...

kadang-kadang aku terfikir ni baru sorang.. macam ibu kembar 3 tu lagi kena banyak sabar kan dengan kerenah anak2 kan.. .. apapun semua ni NIKMAT dari tuhan.. suka atau duka kita kena telan.. itulah namanya kehidupan

8 bebelan kawanku:

Zura said...

hehe..kekdg mak sedara pun kena dera jgak..lelaki mmg lasak..sabar je lah eda...

fazilzura said...

MAK AIII ganeh nye mika.. tp normal ler anak lelaki, dia xdak geng gaduh , tu yg mak nye yg jd mangsa

yatie chomeyl said...

maybe Ida patut cuba |"Time Out Technique" kat Mika. tak perlu mara tenking2 tapi bagutahu di aperbuatan tu sala. then letak dia kat tempat lain utk 2 mnt. lepas tu suruh dia say sorry. leh refer video Nanny 911 ataupun supernanny at youtube untuk contoh. Good Luck dear :)

MrS. F!zA said...

hikhik.. kali ni dgr berita ibu pulak kena dera..hihihi..alah mika bt2 manja je tu tk sgka jd truk kan..tp bahaya gak tu.. hahahahaha..

*kita selalu kna cakar sampai luka..huhu

mummysyafie said...

la kesian nya. tapi tu la dugaan membesar kan anak. macam² karenah kiter kena layan..tapi kekadang karenah tu boleh buat kiter tergelak.

bonda dadif aka akish said...

auyaiii mika.....wat are u doing hah??sian momma tau....

takpela eda..dia popok2 manje tuh...

teratai said...

kesian mama kena dera anak bujangnya rupanya!

ch@ said...

mikhail nak menunjukkan skill tu, dia dah terror melibas dan meningkatkan skill penggunaan tangan. sabar ye mamaMikhail.

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah