Wednesday, January 7, 2009

-@- Juadah Berbuka -@-

Balik keje letak beg terus buka fridge cari apa yg patut nak di masak, ingat lg pagi td apa hubby request nak makan. dengan pantas buat semuanya. sebab takut lewat nak buat tuk berbuka sampai umah pun dah kul 6. senang aje menu yg dia nak sayur kacang masak kicap, ayam masak lemak cili api, sambal belacan.. hubby aku ni kdg2 tak cerewet ada masa macam2 yg dia nak nyerrr.. seketul peha ayam goreng tu adalah tuk aku..cukupla kan... hihihi.. nak makan 2 org tp masak mak aiii... sebab hubby aku suka makan.. hehe


Bila dia balik dia lak yg sedia air.. mmm tastenya agak tinggi ok.. tak larat aku.. buka ngan air rambutan lg... huhuhu... tengok tu 1 jug dia buatnya... sapo nak minum byk2 tu bang oiii...

Dalam pada tu aku dari semalam nak buat pisang rebus tp semalam dah penat, so tak buat la.. tp arini tengok pisang dah masak pulak semua... separuh aku buat pisang sira.. separuh lg aku rebus nak cicah dengan kelapa+gula.. teringin dr aritu sebab hubby aku la bukak citer lama... nenek aku dulu citer dia selalu g kebun bawa bekal pisang rebus cicah kelapa tu.. dulu susah katanya, makan camtu je la selang seli ngan nasi... aku lak cakapla kat nenek aku.. eee kan sedap tu.. nenek aku kata sekrg korg rasa sedapla dulu tu la makanan yg ada... huhu sedih la plak.. so aku nak makan pisang rebus ni nak rasa jd cam org dulu2 tu... hahahha yer yerr je.. makan sekali sekala boleh la kan.. kalo hari2 mau akupun muak... jadi bersyukurla dengan keadaan yg sedia ada sekarang banyak beza dengan nenek moyang kita yg susah dulu.. aku bersyukur atas rezki yg kau berikan padaku hari ini ya Allah... Alhamdulillah...

8 bebelan kawanku:

Dj Epoi said...

Tgk gambaw2 tuh....Gua teringat Pisang Rebus ngn Sira pisang.....shok..oh.....menu kampung gituh!!!!!

Telioooooooq Gua...

su said...

sedapnyerrrrr!

ei_da.. said...

mmg syok dj epoi... layan tv sambil makan sira pisang syokk oooo

DYLA said...

rajinnya... buat pisang sira cicah lak lg..

yani_worldpeace said...

amboi, makan untuk dua orang ker???heheh

ei_da.. said...

hahah.. iyerr yani.. tp tak abis pun

nyonya*PIE said...

sedapnye pisang rebuss...uwaaaa bile la diriku nk dpt cekodok pisang lak ni????

Diamilikku said...

ishhh..dugaan sungguh bukak blog eida..makanan la pulak..org baru plan nak diet nih...

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah