Monday, June 15, 2009

Durian.. oh durian...

image from google

Sebenarnya kan sejak aku berpantang lepas misscarriage dulu aku dah lama tak makan buah durian ni.. walhal aku adalah hantu durian.. hahaha.. sgt suka buah ni... huhu tp pendamkan saje niat nak makan durian ni atas sebab2 kesihatan... tp lama-lama aku jd tak tahan tgk apatah lg sekrang tgh musim durian kan.. sgt teruja... kalau nampak org jual tepi2 jalan tu aku leh jd terliur.... merengek kat mak,.. mak kata jangan lg.. merengek kat hubby.. hubby kata dengar cakap mak tu.. huhuh.. tp skrg ni mak kata kalau teringin sgt makan sikit colet2 ngan jari je.. huhuhu...

So 2 hari lepas ku g pasar malam.. ternampak jual yg dah di packet2 tu.. kalau beli yg sebiji2 tu mcm banyak sgt lak kan.. so aku beli 2 paket kecik jek.. murah jek rm5 hengget.. Call mak .. tanya mak kalau makan yg dah masak tak pe kan.. so dlm hati tu berhajat la buat bubur kacang durian... sebab kalau makan yg mentah tu aku takut pans sgt.. sian lak baby kang.. janji omak eh dpt lepaskan hajat jadi laaa kan...


Isi-isi durian ni sgt berbaloi aku beli.. 2 paket tp isi tebal.. manis dan sedap sgt.. biji durian ada yg nipis2 tu ha... haa amik.. sgt berbaloi.. mlm tu jugak rebus kacang... dah siap masak bukan makan terus.. aku simpan dlm fridge.. esok tu baru makan.. sejuk2 sedap oooo........

Petang smlm sambil layan lappy sambil makan bubur kacang durian.. bubur kacang cicah ngan roti atau makan ngan biskut kering tu adalah sgt sedap tau...


bila hubby balik dr ride.. dia lak kuarkan buah laici dr peti ais.. hihi.. sambung layan buah laici lak.. huhu.. ptg yg santai... tp tak makan banyak2 kang sakit perut lak... sesambil layan citer hindustan...:P lama tul tak tgk hindustan.. ni citer lama.. Amir khan.. ake le hum.. ake le tum.. dulu2 punya citer best.. yg baru2 ni kurang layan sgt.. lagu2 dia pun aku leh hafal.. hubby bising kalau aku nyanyi lagu hindustan.. hahahha.. dia pelik aku leh hafal..:p.. hehhehe.. layan jer laaa

8 bebelan kawanku:

ASFAZIHA said...

yummmy!!bestnyer bubur kacang durian!

puterikurekure said...

hehe. nasib baik kite tak teringin makan bubur kacang durian. sebab ibu dah buat dulu.
:)

skang ni teringin roti jala ngan kari daging. meletop!

suked8787 said...

Eida...nyum3x...sedapnya bubur durian tuh...terliur dh ni...Dj Epoi n Robocop mmg KELIWON durian...pantang nmpk durian...ketaq lutut nk beli...muahahahahahaaaaaa

Diamilikku said...

hahahahah..akak pun layan citer tuhpetang semalam..kat astro....citer lama gak yg best kan...

hurmm sedapnya nampak bubur kacang tuh....nanti akak kena buat jugak ahhh...sian kat cik abg..dia mengidam tuh

@e_da said...

hi as.. mmg nyum..nyumm


puterikure-kure... minggu lepas sy dah dpt mkn roti jala ngan kari.. mmg superb!!!


Kak Suked.. apalagi beli durian tuk mereka berdua.. hehhehe .. sy pun sama kalau bg 5 biji pun leh tahan lg.. tp dah camni kawal perasaan la jawabnya...


KAK SU.. kalau husband yg mengidam kena buat gak tu.. kesian kat dia.. hihi.. sambil tu kita pun layan sekali la makan.. hehehe

Tirana said...

Dah terliur tengok durian tu... Kak tirana pun hantu durian jugak..hehehe

yatie chomeyl said...

dapnyerrr.....makan dulu puas2 apa yg nak makan sekarang tau..nanti duk dlm pantang mcm yatie nih,huhuhu telan air liur je tgk semua makanan :(

fuadnis said...

ala eida..nis main taram je durian mentah2 tu..tak yah wat bubur..tak puas la!!

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah