Friday, July 24, 2009

Bermula kehidupan di wad..

21 Julai.. Bermula la kehidupan ku di sini pula.. di katil ini sehingga kini... hanya tuhan yg tahu... setiap hari menanti... menanti baby, anakku yg akan lahir dan menanti hari dibenarkan pulang.. tp apakan daya... doc tetap tak bg gak .. org depan dan tepi aku silih berganti.. aku juga tetap disini dan disini....




katil ni la tempat beristirehat aku seminggu 2 nih.. huhu shahdunya... sehari ok lg.. 2 hari ok lg. 3 hari ... dah mula sayu.. 4 hari dah mula sunyi.. 5 hari dah mula bosan.. 6 hari.. 7 hari.. dan ntahkan yg bila pasti.. huwaaaaaaaaaaaaaa.. tuhan kuatkanla hati aku...


Paling shahdu kan bila dah nak mahgrib hubby tak dtg lg... masa tu mula la rasa mcm2.. sedih, sunyi, kdg2 termenangis.. huhuuuu hati ni tuhan je yg tau.. kalaula doc bg aku rest kat umah alangkah bahagianya....


makanan kat sini alhamdulillah ok..

Not bad gakla.. tp tang bfast 2 keping roti ngan jem jek.. huhu.. agak tak cukup tuk aku ngan baby.. sekeping baby sekeping mama.. kul 10 kang baby memberontak lerrr. hehhehe.. kuikukuiii sib baik hubby belikan mcm2... :P

Tingkap sepi ini yg menjadi peneman kala sunyi... tp bukan nampak apapun.. sebelah pun ada bangunan... jalan tak nampak pun.. dah beberapa hari aku tak melihat dunia luarr.. adoiii laaa....


Sejak semalam lak aku diserang demam, selsema n batuk.. awal2 aku masuk sini aku sihat walafiat.. hubby sendiri pun perasan sejak awal aku mengandung aku tak penah demam or batuk atau selsema.. kuasa tuhan... inila pertama kalinya aku demam sepanjang pregnant..

Tp bila org yg masuk ke bilik ni ada yg demam ada yg batuk.. last2 ngan aku2 skali la demam... punya hazab kalau batuk.. kena tahan perut.. kalau tak sakit.. sian kat baby tersentak2 nanti dia... arini doc bg ubat selsema ngan demam.. tp aku rasa semacam je baby aktif bila aku makan ubat tu.. bila aku tido sampai leh terjaga sebab sentakan baby.. takut juga kan..

Mlm td takleh tido sebab batuk.. tgk jam baru kul 2.. tgk jam lg baru kul 3.. terasa lambat betul nak ke pagi... bila hari cerah.. barula aku ceria... menjelang malam aku sunyi sgt... tp mlm td ada rasa marah pun ada.. tatkala aku baru boleh nak lelapkan mata.. sorang nurse datang kejutkan aku dalam kul 2.30.. "puan, puan ada rasa sakit tak? (maksud dia perut-if any contraction) " aku ni mamai2 bangun.. jawabla takde... dalam hati kan terpikir.. kalau aku rasa sakit sure la aku panggil nurse kan.. dah la lepas tu aku takleh tido... seksanya la hai nak lelap balik... ni nurse ni ape ke hal la tanya ku mcm ni sedang aku nyeyak tido td...pelik aku... huh!!!

Rutin harian kat sini.. jam 5.30 pg nurse akan dtg check Bp... then kalau ada demam check jugak.. ok lelap2 balik.. kang kul 6.20 dtg lg nurse dr labour room check jantung baby.. kdg2 aku tunggu nurse ke 2 dtg baru mandi n solat subuh.. yer. aku mandi pepagi tu terus.. bila doc dtg check aku dah bersih n wangi takde la kusut masai kan.. tu yg mak pesan. aku ingat sgt.. sampai budak depan katil aku tanya.. "akak mandi pepagi ni tak sejuk ke?" aku jawabla kan ada heater... hihi.. bilik ni mmg diakui sejuk pun tau.. aircond dia mak aiiii. walupun dah tutup still sejuk.. tp badan org pregnant kan panas kan... ok lg laa...

kul 7.30 or 8 baru diorg hantar breakfast n ubat.. aku kena makan ubat yg kurangkan contraction.. sebab doc nak jugak aku tunggu 37 weeks. masa tu paru2 baby dah cukup matang katanya.. sebolehnya dia nak aku normal.. bagus gak doc ni.. ada doc yg tak menyabar kan.. terus2 je nak Czer kan.. sbebab tu doc aku ni pakar no 1 sakit puan kat spital nih.. alhamdulillah walaupun pada awalnya aku tak kenal n tau sgt pun background dia.. dah berpuluh tahun dia keje sini...cara dia sgt Pro.. walaupun skit penerangan dia yg kdg2 buat aku tak puas hati.. tp dia pakar dalam membuat keputusan dan penilaian.. so aku kena la dengar apa2 pun jugak suggestion dia supaya tak menyesal di kemudian hari kan...

smlm bila aku minta nak balik dr doc.. dia leh wat lawak ngan aku.. "awak sekarang tahanan ISA sy, kalau nak balik pun awak jalan2 bilik ni, balik semula atas katil ni.. adoila sabo je la aku.. sengih je la... harap2 doc bg la aku cuti sehari dua tuk balik umah.. tak tahan rindu nak duk umah sendiri... syahhhduuu oooooooooooo.. sian hubby aku asik ulang alik sini.. balik umah pun sunyi sepi katanya... waaaaaaaaaaa

kawan2 doakan la aku selagi masih disini yer... terima kasih semua.... jasa kalian Allah yg membalasnya.. aminnnnnnnnnnnn

11 bebelan kawanku:

fuadnis said...

sabarla eida..nis tau mcm mana rasenye dok wad..mmg bosan giler..bleh naik kematu punggung nie..he..he..tapi nie sume utk kebaikan eida n baby..anything happen senang je ade org pantau..tinggal berape hari je lagik..bayangkan..kuar nanti bawak baby..best kan??!!bayangkan yg best2 jee..he..he..jgn sedih2 key..kuat semangat!!

nis pun tak sabar nk tengok baby eida plak..

su said...

hah! kat spital???

ape2 pon kak su doakan eida cpt baek & leh balik umah yer!

baby shtkan?

isya said...

adus.. sedih je baca, sabar je la ida..

harap ida cepat kuar sepital ye.

Restnrileks said...

amboi mama...

doktor tuu memang lawak.

Uncle rizal doakan agar semuanya selamat dan semuanya dipermudahkan segalanya.

Mama, doktor tuu tak nak bagi mama balik sebab dia tau mama selalu main blog sorok2.

:)

Idalara said...

eida...sabar ye sayang,untuk mendapatkan kemanisan terpaksa telan dulu rasa pahit,
bukan mudah untuk jadi seorg ibu...eida harus lalui segalanya..banyak2 berdoa muga segalanya dipermudahkan.kak ida doakan eida selamat melahirkan bayi yg sihat.amin...

suked8787 said...

aah la Eida...betul kata K Ida tu...bukan senang nk jd seorang ibu...pasti ida akan merasai kemanisan bila pertama kali tgk baby nnt...insyaAllah..

Siapa nama doktor pakar yg handle Eida tu?

yatie chomeyl said...

dear ida, sabar tau..yatie selalu doakan kesiahatn ida & baby ida. semoga semua berjalan lancar..kalau bosan, main game kat lappy ke..tgk muvi ke..jgn layan perasaan syahdu sangat tau...nanti baby sedih sekali

Doreen said...

smoga slamat melahirkan bby..
heheh

Elly Emmy said...

semoga eida dan baby selamat dan sihat walafiat .. amin.

@e_da said...

Nis.... seksa kan duk wad ni.. jd tension lak lelama.. camtu gakla kata2 hubby bg semangat kat ida. balik umah ngan baby katanya lg indah.. huhu

Kak su... alhamdulillah baby sihat cuma kedudukan dia je tak betul.. thanx doakan ida ya...


Isya... mmg sedih kala duk spital ni sunyi dan sepi.. huhu thanx ya isya...


Uncle rizal.. mama sy dah boring duk sini.. huh sib baik leh online kejap2.. tp mama sy pun tetap boring gak.. dia nak kuar dari sini.. tp sy lum ready nak kuar.. thanx doakan kami...


Kak idalara.. betul sgt kata akak tu.. nak dapat kemanisan dan kenikmatannya tu ida kena berkorban sikit kan.. harap2 ida tabah kak.. tima kasih bg semangat kat ida ye kak...


Kak suked.. thanx.. doc pakar ida tu Dr hj. salleh md Yatim.. akak kenal ek?

Yatie... thanx doakan kami berdua.. walaupun yatie jauh nun di sana.. kita dah mcm kenal lama kan... hope yatie n baby SN pun sihat2 yerr..

hi EDENK.. tq dear...

MAMA UDA..tima kasih ye doakan sy..

cendawanintim said...

Insyaallah, sumernya berjalan lancar..amin..

jaga diri yer..

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah