Thursday, July 30, 2009

Terubat sedikit kerinduan....

Ni la kekdahnya bila takde wat apa kan.. dr asik duduk, baring, mengelamun ke apa.. ngadap blog pun lg baguih.. huhuhuhu .. smlm mmg aku down sgt2.. tp Alhamdulillah hubby n kawan2 semua byk bg semangat kan.. sekurang-kurangnya aku dah ok sket arini.. tima kasih semua...

Kerinduan nak balik umah semakin hari semakin meluap-luap.. apala jadinya.. hehe walopun tau takkan la hubby aku nak buat sepah kan.. tp yerla pompuan ngan lelaki kalau kat umah kan beza... hihihi.. tak kisahla pa jadik pun... tp aku tau hubby aku ni ada masa2nya rajin gak mengemas.. tp bab lipat kain ke apa ke maybe kureng la sket kan...

hubby snap kan gambo2 kat umah.... hehhee..

pokok-pokok aku n ikan sihat2 jek nampaknya.. ciann dia... ikan2 tu belaan my hubby.. tahan lama gak ikan ni..

pokok-pokok ni fav aku.. sebab cute jek kecik2.. umah aku mmg kureng ngan bunga2 mati.. tp kami suka pokok2 hidup.. bunga2 artificial ni ada tp kurang la... ntahla tak tau nape...

bergumbira je ikan-ikan nih..

lagi...
pokok ni bila ada ikan dalam balang tu gemok lak dia...



pokok kat luar.. pokok pandan tu kakak ipar aku yg beri.. makin gemuk sejak hubby letak baja..senang nak masak apa2 kan... pokok mas cotek tu hubby beli kat jusco... dia sayang sgt pokok tu...

ni bongsai comel ni abang ipar aku yg kat sg buloh tu beri.. umah dia banyak sgt pokok2 camnih.. dah minat kan.. hubby aku lak tiap kali g umah dia ade keje merembat pokok abg dia je.. ada sekali tu pokok tu cantik sgt.. tp hubby aku bela mati plak.. syg betol...


umah kami simple aje... Hubby mmg suka tanam pokok2.. kalau umah kami ada halaman tentu dah banyak pokok depan umah.. insyaallah ada rezki beli umah yg ada halaman lak ek abg.. huhuhu manala tau rezki anak kan.. hehehhe

7 bebelan kawanku:

chugie said...

Bagusnye awak.. siap snap gambar pokok2kesayangan lagi. Ni nak lepas rindu kat rumah ye.. heheh.. kelakar pun ade

puterikurekure said...

ewahhh!!!
suami awak tu rajin cam suami kite gak.
bini dia je yang malas. huhuhu~

cantek pokok2 awak. segar2!

UnGu VioLet said...

cantiknye kak.. pokok2 tue.. :)

yani_worldpeace said...

banyaknye pokok2 kat umah...rajin eh hubby bertanam bunga...

@e_da said...

chugie...lama sgt tak balik umah ginila jadinya.. heheh


puterikure-kure.. pokok2 tu mmg hubby yg jaga.. kita tgk aje.. sesekali kita siram lerr. hehheh



hi Mar... pokok biasa je..


Yanie.. dia mmg minat...

aYu said...

menanam..
best ek..
tanam bunga dlm air kat balang..
masa raya ayu ade wat..
pastu..
pas raya balek poli..
pokok tu mati..
sbb xde sape nak bela dgn bek..

+NADS+ said...

rindu rumah ek...ciannyer...
sabar k...ade hikmahnyer kena dok kat sepital tuh...

hope sumenyer selamat nanti...
xsabar nak tgk gambar baby eida...

take care yer...

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah