Tuesday, March 16, 2010

Mika gigit Mickey...

Hari Ahad kami ke shah alam.. Hubby yg nak g tengok trek baru dia kat puncak alam.. aku apalagi amik peluang la nak g pasar pagi carboot sale kat seksyen 13 tu.. lama tul aku tak g.. sejak mika lahir aku dah takde pegi situ.. aku suka g pasar pagi tu.. paling besar n mcm2 barang ada... kalau nak beli tudung biasanya aku ke situ la.. banyak gerai n mcm2 pilihan.. puas hati.. lagipun mak n abah ada dtg nak tgk cucu kesayangan yg saket neh.. mak kat kg sebenarnya sampai tak lalu makan bila dengar mika sakit... tak boleh tahan dia mesti dtg...

Mika bila ada maktok mmg kena kepit je la..kejap2 kang atok nak pegang, kejap nati mak tok pulak.. bila dlm keta pun duk ngan maktok la.. manja betul.. maktok pulak sayang kemain mcm menatang minyak yg penuh.. aku duk perhati je la...

Tengok lerrr tali tu tak lepas pegang dr tangan dia.. teruja betul.. dlm keta pun sibuk nak main.

Masa jalan kat pasar pagi tu aku nampak la budak2 pegang belon plastik ni, mcm2 rupa, spongebob la, spiderman la, doreamon la.. aku tgk mika tak putus pandang atas tengok menda tu.. hati ibu of coz tak sampai hati kan.. walopun dia tak pandai mintak aku belikan lerrr... dah beli tu ikat la kat stroller.. sekali hambek ko..... meraung2 nak pegang belon tu.. bila bagi abis dia gigit2 belon tu.. tak cukup dengan tu.. menjerit2 dia geram.. alamak 1 masalah rupanya.. aksi dia mcm terlampau suka pastu terlampau geram.. akhirnya pegang menda tu dengan terjerit2 dan menangis.. dah mak aku marah plak aku beli menda tu.. hahahha.. apala mika ni main je la takyah la nangis2 jerit2 bagai.. ehheheheh

Sampai kat umah atok ikat kan kat walker dia.. ha apalagi.. ek hulu ke hilir dengan si mickey ni.. abis di gigit2 kaki mickey tu.. bila mickey tu melayang2 jauh sket dr dia mula la terjerit sebab tak dapat nak pegang... mikaaa... mika...... anak bertuah sungguh...

5 bebelan kawanku:

Diamilikku said...

alhamdulillah...
lega dapat tgk perkembangan mika yang dah sihat sepenuhnya....seronok tgk gelagat mika yang semakin membesar dan cerdik nih..sama jugaklah dengan aisy...bahagia kan ieda dapat menumpahkan kasih sayang untuk anak2....semoga hari2 mendatang penuh kebahagiaan buat eida sekeluarga

@e_da said...

ya kak su.. syukur alhamdulillah.. mmg makin perkembangan anak2 hati tenang sgt kan... kak su lg seronok ada dua permata hati putera dan puteri.. moga kebahagian ini berkekalan hingga akhirnya.. aminnnnnnnn

aMiYs said...

waahhh.. walker mika sama sebijik dgn walker amir la.. hehe.. tp x sempat nak snap pic dah kena hntr ke rmh pengasuh.. huhu...

@e_da said...

wahh nampaknya taste kita sama la amys... hehehhe

@e_da said...

This comment has been removed by the author.

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah