Saturday, May 29, 2010

Ya ALLAH kuatkan Semangat Adikku..

Perkembangan baby alesya...

Masih di tahan lg di bilik rawatan rapi.. adik ipar ku lela dah dibenarkan pulang... Yang merisaukan aku adalah keadaan adik aku..

Semalam dia mengadu yang anak dia kena tahan di unit rawatan rapi... lepas lahir doc bgtau jantung anak dia berdegup laju... sebab tu kena tahan.. kalau nak ikutkan anak dia lahir pada usia 35 weeks... aku teringat kisah aku dulu aku bleeding pada 35 weeks.. aku minta doc buat operation cepat. tp doc tak nak.. dia kata 35 weeks jantung baby lum stabil kalau dikeluarkan dan kena pantau dlm inkubator... so tu yg dia tahan aku kat wad sampai 38 weeks baru dia bg tarikh untuk operation.. aku rasa baby fathiah alisya pun mcm tu... aku terangkan kat adik supaya dia tenang sikit...


Tp pagi td dia sms suh aku call balik.....

Bila aku call dia.. dia nagis teresak mcm anak kecik.... lama aku nak tenangkan dia..

dia menangis sedu sedan yg amat.. aku sbg kakak diperlukan saat ni....

"Kenapa ni?... cakap.... anak ko sakit ke.....".
dia terus menangis.. dia tak boleh nak cakap.... aku tenangkan lg...
"sabar.. kenapa ni.... cakap kat along.... sabar... ingat tuhan..." dia nagis lagi....

Masatu aku tahan sebak juga dengar dia terus nagis.. biar dia lepaskan apa yg terbuku di dada... bila dah ada semangat dia mula cakap....

"anak aku... dia sakit.. doc kata ada infection kat paru2 pulak..." dia terus menangis lg...

Ya allah berat nya ujian kau terima dik....

"doc tgh bg antibiotik... tp dia ada peningkatan berat hari ni..... along kenapa anak aku kena camni... kenapa"

Aku terkedu...

"sabar... ni ujian allah.. mesti ada sebab.. kita kena sabar... along dulu pun dugaan kan nak dpt anak.. cuma cara kita tak sama.... sabar ya..." dia tersedu sedan lg....

kul 12 tu adik ipar aku dah leh kuar wad.. adik aku amik mak kat umah nak teman bw wife dia bawa balik umah.. kebetulan umah kami dekat ngan hospital.. sebab umah adik ipar aku agak jauh dr hospital so dia balik umah kami...

Adik tak sanggup nak bgtau ngan mak.. dia takde kekuatan. dia tak boleh ckp sebab dia sebak.. so aku yg bgtau mak apa yg jadi.. masa aku bgtau mak aku plak yg teresak2 pulak...

Mak bgtau masa on the way nak ke hospital adik aku tak henti2 nangis.. mak risau sgt2 tgk keadaan dia.. sebelum diorg balik adik aku pegi tengok baby.. dia cakap kat baby..

"alisya esok papa dtg tengok alisya lg ya..."

tp mak kata tak tunggu esok petang tu adik ajak mak teman dia lg ke hospital tengok alisya...

tp tempat tu takleh tunggu.. nak masuk pun peraturan ketat...

malam ni adik kata dia takleh tido.. semua benda dia pandang nampak alisya...

Aku dah bengkak mata memikirkan dia... ye la hati mana tak sedih ingat anak sakit...


banyak lg kisah adik citer tentang baby alisya.. aku dah tak sanggup nak taip.. basah baju dgn air mata... nanti ada kekuatan aku sambung lg....

Kawan2 doakan baby NUR FATHIAH ALISYA sembuh ya... moga ada sinar dlm keluarga kami... mlm ni kami teruskan usaha solat hajat....


bersambung....







4 bebelan kawanku:

anin said...

salam
anin pun dulu wktu bru lahirkan syahmi pun ngis je sbb syahmi g6pd.. mmg segala2nya nampak dia.. dgr bunyi pintu pun mcm bunyi dia menangis
perasaan mmg tk leh control tp akak kene igtkan adik ipar akak yg kene jaga.. jgn nangis sgt sbb nanti mudharatkan kesihatan kt. anin bentan 2x sbb nangis terlalu byk..

@e_da said...

wsalam... terima kasih anin. adik ipar agak tabah berbanding adik akak... sesekali dia mngalirkan air mata.. tp esok lusa tak tau la setabah mana dia.. kami sekeluarga sedang memberi semangat pada dia... insya allah kami terus berdoa dan tak akan putus asa.. trima kasih atas nasihat anin ya..

anin said...

sbb anin penah kena dn anin rasa.. anin diuji time tu takde sedara mara..sbb beslain sndiri .. ada suami je.. pulak tu suami 3 hari je dpt cuti.. nnagis je la kalau dok sorg2 rs bingung.. mtk dia doa byk2 igt Allah.. sbb khuatir boleh kene mcm2 pykit..lagi2 kita yg masih lemah lps bersalin

@e_da said...

betul anin.. hanya yg melalui yg merasai betapa beritnya kan... adik ipar so far alhamdulillah ... kami semua sentiasa memberi dia semangat... hanya adik akak yg tak tentu arah skrg ni...

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah