Thursday, July 1, 2010

Pukul 11 tumbuk sambal


Malam td punya cerita.. Hubby balik keje dah kul 10.30.. dia balik bawa benda ni....


hubby bawa balik raja buah.. buah durian...hmmm mmg dah alama aku ajak dai g makan durian.. selalunya kami suka makan terus durian kat tempat org jual tu sebab hubby aku ni kalau bawa balik umah tak feel dia kata... tp bila aku asik merengek ajak makan durian akhirnya semalam dia beli bawa balik...


dia punya feberet makan sambal cicah durian ngan ikan goreng.. kul 11 malam td aku tung tang tung tang tumbuk sambal.. mesti semua jiran2 tertanya2 siapala memalam buta menumbuk lesung tu... dah hubby nak makan jugak aku buatkan lerr.... dia makan ngan nasi.. aku duk meratah durian je lerr....


Kombinasi lauk ni la feberet hubby aku... bertambah2 nasi dia nak2 pulak nasi panas.. huhuhu.. tak kisah ikan apa janji ikan goreng katanya... tp berbaloi buah durian tu,.. banyak tul isi dia.. manis2 pulak.. yang penting murah.. 3 biji RM10 aje.tp hubby kata tp pakcik tu bagi lg sebiji.. moga murah rezeki pakcik tu... haritu aku makan kat ulu langat mahal.. sebiji 8 hengget .. pastu kecik je ada la 5 ulas je.. huhu hampeh tull.. makin jual depan kebun makin mahal pulak... yg ni mlm td hubby aku beli kat taman melawati aje...

Ada lebih durian tu malam td aku dah buatkan tempoyak lepas ni leh tumbuk ngan cili pulak.. nyum... nyum...

6 bebelan kawanku:

amiys said...

terus teringin nak mkn durian... huhu.. balik kpg ni nak suh husband blikan la...

Yaya said...

sodapnye sana sini entri citer psl lolen...musim kan..:))

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

erk...menu baru nie...tak pernah jumpa lagi menu nie...durian + sambal + ikan goreng.....

selalu tu kalau sambal, buat sambal tempoyak jer....

Diamilikku said...

hahahahahha...senang nak bela papa mika nih....sambal ikan goreng ngan durian...senang mama mika..tak yah nak masak susah2....btw akak pun first time dengar makan nasi ngan ikan goreng plus sambal n durian nih..selalu sambal tempoyak je....nanti lah kalau ada masa nak cuba jugak..boleh layan ke tak

Cik Puan*PIE said...

sedapnya kak ida....nnt nk try buat lah...

SSulieana said...

su durian x mkn tp tempoyak mkn....emmmm sedap2

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah