Monday, September 6, 2010

Kuih Raya

Kuih tunjuk ajer.... rasanya lebih senang kot.. hihihi

untuk setakat hari ni.. ni yg ada.. biskut2.. aku beli yg mana feberet aku je.. ni yg aku beli.. selebihnya mak buatkan.. mak aku rajin buat biskut.. mesti dia buat lebih bg kat aku... tp aku ada gak beli kan kuih untuk mak... yg tak de lg dlm gambo ni kuih suji, tart blueberry ngan biskut kacang..


ni yg dah beli almond london, biskut maa'mor kuih bangkit ngan biskut coklat tu...

selebihnya aku beli kerepek2 dan kacang je..ni pun beli masa balik kampung haritu.. kat kampung murah aku siap meniaga kerepek2 ni lg kat opis sebab kawan2 pesan... tak sangka sambutan hangat.. tahun depan leh meniaga lg... saje suka2. nak makan biskut je pun muak kan.. selalunya yg ni yang tetamu lebih suka makan dr biskut2.

tak mau dah beli banyak2 sangat.. rumah aku bukan ramai sangat nau pun yg dtg.. tp jadila untuk jamu tetamu... kuih korang banyak tak? heheheh


4 bebelan kawanku:

mamaarifakeemaisy said...

byk jgk tu ha..kerepek n kekacang pun byk ye..mmg boleh sgt meniaga if kita ambik dr kilang! last year mmbr opis ni ada la meniaga, rasanya untung 2x ganda kan..this year mmber tu dh tak kije sini, so takdelah. eina pun beli direct kt kilang, mmg muraaaah! puas hati!

Zaidah said...

tahun nie zai buat kuih...asal ade aje 2 3 jenis....mcm aeda cukup untuk meraikan tetamu...

Diamilikku said...

akak tak beli apa pun untuk umah perlis..hahahhaha..umah abah, umah mak mentua je akak beli..pastu umah pengasuh anak2...rumah akak tutup sepanjang bulan syawal...:)

mama affan said...

wah, meriah kuih raya..ryna kat umah mama n adik2 buat..ryna tukang makan jer..huhu..

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah