Thursday, September 2, 2010

Potong rambut raya

Rambut sape? rambut dak kecik ni lerrr.... aku mmg tak potong kat kedai rambut mika.. selalunya tima balik kampung, adik aku yg potongkan rambut dia. adik aku mmg pandai potong rambut.. sikit lg haritu nak buka kedai gunting rambut. tp tak jadi.. selalunya kawan2 ngan sedara mara kami yg dia potong.. kadang2 rambut mak pun dia potong...

Mika ni takleh hantar kedai potong rambut.. buat rugi tokei kedai je.. mana taknya... kalau orang gunting rambut tu leh dapat 5 kepala untuk digunting bersamaan dengan mika sorang dia punya masa.... nak potong rambut mika punyala hazab susah.. dia tak bagi orang pegang kepala dia.. kalau kita sentuh kepala dia dia geleng la.. dia marah la... perkataan yg dia cakap 'eeeeeeehhhh" bila kita pegang kepala dia...

So haritu aku hampir putus asa nak kawal bg dia nak potong rambut dengan senyap... tp haritu aku dapt idea..????

Aku letak dia tepi kolah umah mak.. bg dia maian air paip... dia kan suka main air....


kaki pun nak cecah air gak...

dia makin leka main air , sampai mak aku kata... "mainla air tu 1 kolah sampai abis pun takpe danish... janji rambut ko cantik.." hahahahah camtu skali mak tok ckp... dia pun apalagi.. main je la...

ha senang sikit keje.. tp bila dah potong rambut muka jd kecut kecik lak.. hahahha janji dia tak rimas.. kalau tak asik menggaru kepala je... rambut mika ni tak tebal tp lebat... kawan2 sebaya ngan dia ada yg masih tak berambut sgt lg.. tu yg muka mika nampak matured lebih dr kawan2 dia...



belakang tu adik aku tinggalkan sikit rambut buat ekor penyu.. hmm mcm2 la... tp gambo lepas potong rambut lupa plak nak snap... nanti aku tepek sini yerk...

mamamika pun potong rambut raya gak.. huh lega rasa ringan kepala.. :)



5 bebelan kawanku:

eima said...

potong sendrik lagi senang kan ...
tak de le die nk menjerit bagai .. boleh ralik kan dgn bg ape yg die suka

Aleeya said...

ak ah potong sendiri senang sket kan..damia pun rambut dia hubby yg trimkan..

adianiez AIDA said...

weekend ni aida dan bawa nurin potong rambut juga. aida pun sekali nak trim rambut yg tebal ni hah....

Zura said...

biasalah budak2 mmg payah nk potong rambutnye

Diamilikku said...

akak pun duk ingat nak bawak asiy potong rambut..
hehehehehhe..dia pun dah rimas2 dah..tapi risau jugak sebab dia tak reti duk diam macam mika..jenuh akak...

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah