Thursday, December 16, 2010

Adat orang berCINTA


Katapepatah kalau orang bercinta..tak dapat tengok tuannya..tengok bumbung rumah pun jadi lah...


Macam tu gak mika yang dah jatuh cinta ngan upin ipin ni....

tengok jer la aksi sebelum nak tido ni...

Tak dapat tengok CD tengok buku pun jadilah... teruja ngan aksi dia.. ini bermakna kemahiran mengenal dan mengingat dah ada pada mika.. sebab dia dahtau yang itu upin ipin walaupun hanya pada buku bergambar..

selak lagi lain pagi..berhenti dan tenung lama-lama... sesekali terdengar mulut dia membebel.. mcm orang membaca pulak..


Selak dari page by page..gaya seolah-olah macam oarang dah pandai membaca... aku perhatikan dan layankan je..lama juga dia menatap buku ni.. selak berkali-kali... dah penat baru stop... harap-harap mika teruskan minat untuk membaca...

buku upin ipin ni kadang2 hubby atau akau rajin bacakan tuk dia.. diadengar dengan teliti.. diam je.. abis kita baca baru dia gerak.. tapi baca tu sambil dia tengok gambar pada buku tu la.. macam orang faham jek.



13 bebelan kawanku:

Fieza79 said...

wahh..mika dah pndai jatuh cinta...dgn upin ipin..hehe

Cik Jue said...

sama mcm kat farisyah jugak..tak dapat layan tv layan buku pun jadi janji upinipin

eima said...

wah bagus tu... terus kan usaha menanam minat mika utk minat membaca...
fahim pun fanatik ngan upin ipin gak ... hari2 die buka news paper metro cr gambo upin ipin .... sabo je la

cik puan akish said...

pandai mika..nnti leh ajk dadif tgk upin ipin sesame yehh...

yatie chomeyl said...

budak kecik mmg faham ida...sbb tu dia eh fokus bila kita baca buku cerita...tambah 2lg kalau yg dia suka ;)

Zura said...

Alamak teringat anak buah..dia pun suke upin ipin...kalau nak pakai baju asik nk bj upin ipin je...pastue hisap puting sebijik mcm mika..

SSulieana said...

mika peminat upin ipin ye...elok je dia pegang buku tu ye...

aYu said...

mika makin hansome da...

Mrs.Ira said...

Hihihihi...puting tu mmg susah nak lepas ye.rajin mika bca buku.goodboy!

noor said...

btl tuh..wah pas nih mika kalau nk tidokan mama bacakan komik upin ipin hihihi

ch@ said...

yeay... A-AYAM mika, B-BOLA, C-CAWAN. puting tu spoil la mika. hahahah...

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

sama cam balqis la ni suka banagt nagn upin ipin ni

anakibu said...

good good good...read some book....

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah