Sunday, January 30, 2011

Ubi rebus di kala Hujan..

hehhe..kalau kat kampung dulu-dulu..hujan-hujan camni arwah nenek rajin buat ubi rebus cicah sambal dan ikan masin..... sedap kan...

harini aku rebus ubi gak... kebetulan semalam pegi NSK beli barang dapur restock semula barang-barang yang habis... nampak ubi kayu.. dah lama tak makan.. beli tak banyak.. sebuku je hanya 80sen shj...



So arini rebus ubi.... tapi aku tak buat sambal.. aku suka makan camni...

letak gula pasir dan gula merah..letak air sket dan masukan daun pandan bagi wangi... ala2 serawa atau pengat la tapi tak letak santan,...


dah siap... mmm sedap... cubala....

4 bebelan kawanku:

Mama Kyra said...

sedap mkn time2 ujan ni kn..eja ptg ni buat cekodok je..

fuadnis said...

sedapnye....nispun suka klu makan mcm tu..:-)

erienz said...

sedapnye makan ubi hujan2 ni....tp sy suka cicah ngan sambal bilis ngan ikan masin...nyum2 truz rasa lapar lak...

ch@ said...

huuu mau beli ubi jugaklah, wah-wah-wah asyik makan je hujan2 camni, kelaparan. cemana nak ganti puasa ni, ades.

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah