Thursday, March 24, 2011

Budak yang kena Tinggal

Assalamualaikum....

yuhuuu... harini baru masuk opis.. semalam magrib baru sampai dari Terengganu... 5 hari kat sana.. dah mcm 5 tahun rasanya.. aduhaiiiiii.. dlm hati memberontak nak balik walaupun syokk duk makan kopok lekor kat sana hihihih

meh la tengok Budak monyok dan manja sepanjang kena tinggal ngan mama dia.. papa MMS setiap hari.. inila paling lama aku tinggal mika... memang sedih sangat rasa.. sejak dia lahir jarang aku outstation yang agak lama.....

apa yg kami perasan dia tak berapa nak makan masa mama dia takde.. mudah merajuk dan moody.. yerla nak cakap tak reti.. protes je la diri sendiri...



minum susu pun nak bertenggek ngan papa dia... walhal opah dia (mak mertua) ada kat umah ngan dia... tp dia taknak menangis2.. papa gak dia nak..



tengok tv pun atas riba papa....



ni waktu bangun pagi.. muka monyok... opah tegur pun marah... tak leh di sentuh...

pic ni gelap.. setiap malam nak tidokan dia papa layankan upin ipin kat laptop..

Malam td dia dah melepas rindu ngan mama ... dipeluk2.. ajak wrestling.. suka dan ketawa-ketawa... sampai mak mertuiaku cakap.. "haaa arini baru dengar suara dia ketawa.. kalau tak merengek jek.. malam td mmg melayan dia je la... agaknya dlm hati manala mama aku pegi tak balik-balik.. hehhe alhamdulillah tengok dia dah ceria balik...


minta maaf pada semua peserta mika simple Giveaway ya.. tertanguh-tangguh nak umumkan... insya allah esok keputusannya akan diumumkan.. tungguuuuuuuuuuuuuuuu ya

10 bebelan kawanku:

Fieza79 said...

pandai dah tunjuk rasa protes tuu..bijak betul ye..

yatie chomeyl said...

sian mika kerinduan kat mama nya.nasib baik mama dha balik, leh la mika melepas rindu terpendam tu :)

MRS. K said...

penah tinggalkan hadif satu malam jek.. nasib la die ok.. huhu.. penah outstesen ke JB, tapi ku angkut jugak anak/makteh die... huhu

bonda dadif aka akish said...

sian dak mika nih...

rindu pade momma ye syg....

dah bole polok2 ketat2..

=)

Diamilikku said...

anak nih...biar apa pun..tetap nak cari ibu/mak/mama/ummi jugak...tambah2 waktu malam....

Murni said...

mika windu mama
mama plk windu papa keh3...

noor said...

sian budak comeyy kena tinggal ngan mama
lawo baju tido mika hihihi..

ch@ said...

sedih pula kita baca entry ni, dapat kesankan riak muka rindu bila sesorang tu tak ada, walaupun dia budak kecil. oni pun sama masa kena tinggal dengan mrABi hari tu, seminggu ok. seminggu berikutnya, perangai macam-macam, tau-tau pula ada adik. sabar ajala.

EiJa ZaQuaN said...

alahai mmg nmpk muka mika monyok jerk rindukan mama dia..
nmpknya dh happy skrg ye..:))

MrS. F!zA said...

hihi siannya cyg mika..tkpe abah ada.siap lynkan upin ipin lg tu..hehehe so comel!

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah