Monday, July 25, 2011

Jagung sekinchan

 Balik dari kampung semalam.. dr perak ke KL
ikut jalan lama.. tepi jalan sangatla meriah tengok orang jual buah-buah
teringat mika suka jagung
beli yg dah rebus tp mcm tak puas makan lak..
yang dah rebus sebatang RM2
hubby beli yang mentah.. tepi jalan area sekinchan mmg banyak kan..
yang beli dah rebus tu isinya memang manis.. 
dah alang2 lalu beli yg mentah ni

yang mentah ni
10 batang RM10.. boleh la kan.. janji isinya puas hati...
manisssssssssss!!!


 selonggok kami beli....


 setelah di rebus.. 5 batang je rebus.. tak muat periuk.. almaklum umat dlm umah sket jadi periuk yg ada pun kecik je...



 isinya yg gebu.. bulat2.. mantap....


 gambo blur sebab berasap lagi time ni....


 cantik isinya kan... huhuhu


 kuning cantik...



 si kenit yg suka jagung.. dah mcm squirell dia makan.. ehheheh comel jek...



 dan akhir sekali bila dah malas.....

 
mama kupaskan biji2 jagung .. dia tinggal ngap suap dalam mulut.. heheheh
banyak gak dia makan jagung semalam.. kenyang dan puas hati..........

ada yg balik ni nak cari jagung???

13 bebelan kawanku:

http://aniesandyou.blogspot.com said...

bln pose ni kalu buat cekodok jagung...auuuummmmmm!!!


Sayang, you'll never walk alone!

Mrs.Ira said...

cantiknya jagung..mcm syg je nak mkn..hihihi..

dwaty said...

kuningnya jagung ni.... sekarng musim jagung ker???

eima said...

bila tgk jagung teringat Cameron...huhu

mmg budak2 suka jagung kot...

CP mika dah kurang ckit

ajumohit said...

Ida klu masak bubur jagung pon sodap tu, sdpnya tgk mika mkn hehe

SSulieana said...

semalam su pun balik kg perak, mmg ikut jalan tu jugak la, tp x pernah nye nk singgah org jual2 kt tepi jln tu...geram tgk buah mangga dia...mcm sedap je tgk mika mkn jagung tu...

cik3zza said...

ehhh.. sama la.. semalam pun rebus jagung gak. bawak dari kampung..

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

cantiknya jagung... rapat2. kejadian Allah,kan?

Intan & The Boys said...

kita slalu ikut jalan situ kalau turun kl. :)

tak cuba mentarang?

noor said...

crystal corn kan....

Ya ALya said...

sekinchan adala tempat tinggal saya....memang banyak pun orang jual..memang sedap n murah...

nieda said...

bestnya dpt blk kg

Lelord said...

wow tergoda tgk isi jagung ni..siyes leleh air liur

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah