Wednesday, December 14, 2011

Perginya seorang sahabat

Alfatihah buat sahabat sepejabatku
Allyarham nazari maarus
7.45 petang semalam telah kembali kerahmatullah..

semoga rohnya dicucuri rahmat.



Beliau sakit jangkitan kuman paru-paru atau lbh disebut sbg Pneumonia
jankitan terus merebak
hampir sebulan lebih dimasukkan di dalam wad ICU

2 kali aku g ziarah  masa di wad
sekali tu dia tak sedar kan diri langsung hanya boleh dilihat dari cermin kaca
dan pegi lagi sekali tu alhamdulillah dapat berbual melalui cermin kaca juga
sungguh menyayat hati.. 
kami berbicara menggunakan bahasa isyarat.. dia berpesan pada aku supaya mendoakan dia cepat sembuh.. masa tu memang genangan air mata je yg keluar.. aku ni memang tak leh tahan masuk wad ICU tu.. keadaan orang2 di situ amat menyayat hati..
mengalir air mata

keadaan agak teruk kaki mengecil kurus.. leher membengkak akibat ubat
akhirnya dia kembali kepangkuanNYa petang semalam
kehilangannya agak dirasai di pejabat ni sebab seorang pereka fesyen byk sumbangan yang telah diberikan.

beliau terkenal dengan rekaan fesyen batiknya..


Darinya kita datang kepadaNya kita kembali.. Hanya amal dan doa mengiringi kita di Sana nanti.. alfatihah..........................


Pagi ni nak g melawat jenazah dikebumikan di tanah perkuburan islam Pantai Dalam.


13 bebelan kawanku:

IdaShah said...

takziah.semoga roh nya dicucuri rahmat

ch@ said...

Al-Fatihah, ooo kawan akak yg hari tu akak pi melawat tu ye. Arwah bersemadi di kubur yg akak jengah hari tu. AL-Fatihah.

Gieyana said...

Salam Takziah utk keluarga Allahyarham + AlFatihah...

cicikwani said...

al-fatihah... semalam baru borak2 ngan bebudak kat sini pasal dia... t/hari semalam selepas zohor ada wat solat hajat supaya dia cepat sembuh kat opis ni... kita hanya merancang... apa pun ida, kita ada kenangan yang manis ngan dia sbb kita penah satu opis satu masa dulu... teringat2 gurauan2 dia kat kita kan.... sbb dia juga la kita ramai kenal model2... ada yang dh bergelar artis pun... isk... sedih pulak rasanya...

Mamamya said...

al-fatihah... smga rohnya dicucuri rahmat n ditempatkan di samping org2 yg b'iman..amin.

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

al fatihah....

KhaiRin said...

innalillah wainna ilaihi rajiun

bonda dadif aka akish said...

al fatihah...

muge arwah ditempatkan dikalangan org yg beriman..

abah khalisha said...

Mudah-mudahan ditempatkan dikalangan orang beriman..amin

ajumohit said...

Innalillah semoga rohnya dicucuri rahmat Dan ditempatkan dgn org beriman

Salina@IbuAqil said...

Al-Fatihah buat arwah..
Salam takziah buat keluarga arwah..

SSulieana said...

salam takziah...

Diamilikku said...

innalillah. Al-Fatihah. Moga rohnya dicucuri rahmat hendaknya.

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah