Monday, February 20, 2012

Keranamu Ultraman...

Tq Ultraman..
awak penyelamat keadaan saya..
kalau tak pasti berlakunya pergelutan anak dan mak bapaknya
tiap kali amik neb..
tapi tidak kali ni..
alangkah leganya

mika batuk berkahak... susah nak tidur asik terjaga dan menangis
dah 2 malam mcm tu walaupun bagi ubat..
maybe susah nak bernafas sebab dia kena selsema gak..
bawa g klinik confirm doc suh amik NEB juga



my GOOD BOY sayang..
dah besar .. makin baik.. tak meronta macam dulu

elok diam sampai habis ubat






kalau tak dulu macam ni la keadaanya amik NEB... kena balut.. kena pegang  kuat.. meronta.. menangis.. tengok pun tak sampai hati.. tapi apakan daya demi nak baik..


Tapi semalam mama proud ngan mika.. mika makin bijak n baik kan...tak nangis dan meronta dah...




baik sungguh.. mama betulkan tali pun diam je,....



menjeling kat papa amik pic dia..

senang mama jaga... duduk diam je... papa pun siap relaks...

nak tau apa UMPANnya????


masa awal nurse pakaikan .. aku ngan hubby cakap macam ni..

" wahhhhhhhhh adik pakai ni macam ULTRAMAN la... ame arrr ngan otomen..."

terus dia senyum-senyum dan duduk diam je pakai mask tu.. hahah tapi masa pakai mask tu muka serius je...

tak sangka sangat berjaya dengan 1 ungkapan ayat  mcm tu... disebabkan lately dia suka sgt tengok ultraman. 1 side ada kebaikannya kan.. sebab tu allah kata setiap kejadian pasti ada hikmahnya.. ehhehe

dalam fikiran dia maybe dia kata.. "yerr akula ultraman" hihihihi


mika budak baik kan.. gud boy.. cayang dia..

see.. mama tak payah pegang dia pun takpe... mudah kerja mama.....


Get well soon sayang.....


12 bebelan kawanku:

AdaM Hawa said...

otomen!! moga mika cepat sembuh!!

*SiRibenMerah said...

da besar da mika...

FirZie83 said...

hikhik...lawak la mika ni...hehe ;p..tapi sgt bijak n cerdik da skrg...tapi geli hati kalo teringat mika pakaikan ultraman pampers..hehe ;p

yusrina said...

sama la dgn anak sy. dulu kalo kena asma, kena pegang atau balut. mmg kesian tp apakan daya. Sejak nak masuk umur 4 tahun ni, alhamdulillah dah tak perlu ambil neb lg...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

betul mika dah macm utromen dah...moga cepat sembuh ye sayang

Cik Puan*PIE said...

kacau la kak ida...klau dia dh fanatik otomen.mcm c ammar dh ni.siang mlm pagi ptg baju otomen je dia nk...baju lain dia xhingin.haha

mamalieyna said...

aduhai..umpan mengena ye...ihiks..hope cepat sihat ye Mika..huu~ kalau eina pun kesian kat anak kalau dia meronta2 .. silap HB, mau mak yg nangis..hehe..

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

heheh..pengaruh kartun mmg berkesan utk anak..

cian mika, moga cepat sembuh ye..

ch@ said...

ini ketua segala otomen ni. bos otomen comel namanya. get well soon mikhail.

lelamaisara said...

Otomen penyelamat....hehehe..Moga cepat sembuh cayang!!!

kayna said...

dia sedut macam mana NEB ni? sakit ke?

noor said...

untie malulah ngan mika..untie pun xsanggup tau klau nk kena neb nih huhuhuhu

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah