Thursday, March 1, 2012

Pengasuh tampal Mulut budak!




PUTRAJAYA - Tindakan tidak berperikemanusiaan seorang pengasuh yang bertindak menampal mulut, muka dan tangan anak asuhannya dengan pita pelekat semata-mata untuk memaksa kanak2 itu diam memakan diri apabila dia ditahan baru2 ini.

Pengasuh berusia awal 20-an itu ditahan pada pukul 4 petang pada 23 nOvember lalu di sebuah taska di Presint 14 di sini selepas pOlis menerima satu lapOran daripada ibu Raif Alfian Farid Alfian, 18 bulan.

Kejadian tersebut telah berlarutan sejak OgOs lalu tetapi hanya diketahui ibu mangsa, Hazlina Rahmat, 29 apabila dia dimaklumkan Oleh penjaga kepada kanak2 lain yg turut menghantar anak mereka ke situ 18 nOvember lalu.

Hazlina ditunjukkan sekeping gambar di mana tertera imej anaknya yg sedang menangis dgn mulut, muka serta tgn nya dilekat dan diikat dgn pita pelekat.

Difahamkan taska tersebut mempunyai 5 pengasuh yg mengasuh lebih 30 Orang kanak2 berusia antara 2 bulan hingga 6 tahun dengan kadar bayaran RM300 sebulan.

Hazlina mendakwa, walaupun masih belum pandai bertutur, Raif seakan cuba memberitahunya sesuatu kerana kerap menangis dan menendangnya setiap kali hendak ke taska tersebut.

“Anak saya akan menangis @ merengek kerana dia trauma setiap kali ternampak benda yg dilekatkan dgn pita pelekat.”

“Saya cuba bersemuka dgn pemilik taska namun dia menafikannya sehinggalah saya membuat lapOran pOlis.”

Dakwa Hazlina, terdapat kanak2 lain yg turut dilayan dgn buruk seperti tgn mereka dimasukkan ke dlm laci & dibiarkan menyusu sendiri.

sumber: Kosmo 30 nOv. 2010



Ni pun kes terbaru yg bayi di tampal mulut bedung camni... serius la ibu mana yg boleh tengok la keadaan camni... tak sanggup!


Kalau tak sabar jangan jaga budak! tu je la aku nak cakap.. kalau takleh pikul amanah orang jangan ambil tanggungjawab ini.. kita hantar berbayar bukan free.. mengharap kan anak kita dijaga elok.. 

Serius kalau anak aku la.. (mintak dijauhkan la nauzubillah) memang aku luku2 kepala pengasuh yang buat tu.. tau tak nak kuarkan sorang tu bukan senang.. suka hati buat anak orang macam tu... emo aku tengok berita-berita camni...!!!!!!!! 

17 bebelan kawanku:

Aya Ariel said...

memang bongok la manusia buat keje camni..

budak2..apa sgt lah yg dorang tahu..yang tua lah patut guna akal fikiran mcmana nak handle anak2 kecil ni..

kesian T__T

Rose Khadijah said...

takder ati perut kemanusiaan langsung..
ape la dosa budak kenet tu kan..hmm tak lalu nk pikul amanah org..p keje tmpt lain..ape daaa...

Jaa said...

kurang ajar punya pengasuh.... kesian budak2 nih...tak guna..bongok!!!!!!!!

eei, geram....

Salina@IbuAqil said...

Ya Allah!!
Bape kali tgk pasal ni ina mst panas hati..
Sayu tgk budak2 tu dibuat mcm ni..
Betul2 sakit hati..
Kenapalah ada manusia yg punya RAHIM x ada hati perut..

Nad @ MamaZakwan said...

takut budak2 fobia..
dorg mmg nampak cam takde pape..
tp ingatan dorg kuat

'idun sa'idun said...

kesian budak2 yg tak berdosa tu kan... kalau tahap kesabaran takde, jgn keje jaga budak..

Diamilikku said...

sabaq ida..akak pun geram jugak..huhuhu..sebab tu skrg tak paksa dah alesha yg tak nak pi school..rasanya ada something kat school dia tu..sebab tiap2 kali lalu dia nangis...so better akak tak yah hantar..cuma akak malas nak pegi berjumpa n siasat2..sebab memikirkan alesha masih 4 tahun..kecik lagi kan

SSulieana said...

Ya Allah sebak su tengok....kejam tak terhingga...moga dia dapat balasan setimpal...

YaYaNsMuM said...

Mmg tak berhati perut punya manusia!eeiii!

ajumohit said...

yang buat tu mmg stupid, memang bukan manusia normal, semoga dia terima balasan setimpalnya, geram dgn tindaknnya tu....

noor said...

tak perikemanusiaan lsunglah...grm btl. bdk xberdosa!

Qhaifa Nur said...

rasanya nak jadi pengasuh yang baik mesti sayangi kanak2...

rupanya ada yang bertindak kejam sedemikian rupa...

eima said...

mmg melampau .. klu anak aku ... mmg aku terajang minah2 yg buat anak aku gitu ...aku mmg marah betui ni klu melibatkan anak2 ni

AdaM Hawa said...

mane la hati mereka ni.. sampai cam tu sekali.. lau cam tu x yah wat neseri.. kan senang.. ni dok dera budak2.. ntah pape.. lom kene batang idung sendiri.. dah kene baru tau mereka ni.. tak suka!!

LYAfrina said...

ishh..kejam sgt2.. knp ada manusia mcm ni??xde hati n prsaan lgsung

Heartilyina said...

tulaa saya pun emo baca! patutnya majikan pn kena pantau pekerja. nasib baik xjd apa2 kt bdk tu. buatnya tersedak time tdo. ataupun hidung tersumbat. mulut dh bertampal. kan susah nk nafas. haih nauzubillah.

nUR_rOsALiNdA said...

Eeeeiiiiiiii
Kurang ajar kan diorg ni..
Tak de hati dan perasaan ke? Binatang~

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah