Monday, April 9, 2012

Belajarla erti BERSYUKUR....

Kalau kita rasa kita susah
Kita ingatlah ada orang lain yg lebih susah atau menderita dari kita
belajarla bersyukur dengan nikmat yang kita ada

kadang-kadang ada masanya kita leka nikmat dunia

Membaca kisah kak Nora dan  anaknya Soleh
benar-benar mengajar aku erti kehidupan
kak Nora sy minta izin share blog akak disini...


bacala kisahnya..
yang pastinya korang pasti  seperti aku


setiap entry kak nora aku TAK mampu bendung airmata
mencurah bagai hujan ribut tanpa dipaksa
betapa kuatnya ibu ini
tabahnya hatinya
semoga tuhan terus memberi dia kekuatan untuk keluarga dan anak-anaknya

hanya doa yg mampu kupanjatkanbuat kak nora dan Soleh
semoga kamu sihat seperti sediakala wahai anak....


5 bebelan kawanku:

Aju Mohit said...

Semoga Redha dengan dugaan yang dihadapinya, berat mata memandang berat lg bahu memikul

Diamilikku said...

kita rasa kita susah...padahal ada org lain lagi susah...kita rasa gaji kita kecik...tuntut macam2...padahal ada org yang hidup bergantung pada rezeki harian...lagi banyak allah bagi kita..lagi kuat nafsu kita menyatakan tak cukup...semuanya sebab manusia mcm kita ni tak reti nak bersyukur..nauzubillah..moga allah jauhkan kita dari sifat2 seperti itu..bersyukurlah dengan kehidupan kita yang sempurna ni...

AdaM Hawa said...

kan.. kan.. kuat kak nora.. soleh juga kanak-kanak yang kuat semangat..

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

kita pun baca..sedih sangat....

eima said...

tak leh baca lelama ...aku sedey .....

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah