Monday, June 18, 2012

Budak baik dapat upah!

Sedar tak sedar mama tak perasan mika dah besar
Dah tinggi dan boleh capai laci....
dulu mmg dia boleh buka laci tapi dia tak boleh nampak apa dalam laci...
tapi kini dia dah tinggi dan leh capai dan geledah apa yg ada dalam laci....

citer last week... masa kami solat Maghrib....
dia buat keje sorang-sorang....
buka laci geledah apa yang ada....


lepas solat aku tengok tv.. hubby masih di bilik
tiba-tiba dia kuar...
"mama ngokkk angan"
suruh tengok tangan dia...

IBU Jari berdarah.....
aku panik gila.. tengok darah dah banyak.. dia yg tak menangis jadi menangis sebab aku panik..
"haaa kenapa ni darah? main apa ni?"

mamat tu apalagi la tengok mama dia panik melalak la dia...


bila tengok balik rupanya kena pisau cukur janggut papa yang ada dalam laci....
aduhaii punya la sorok tapi dia dah sampai.. dan benda tu pulak dia capai...

mama cuci jari dia... papa g cari kotak ubat kat dapur..
nagis nagis dia cakap..'mamaa daghahhhhh"


hehe tu la sambil tu mama membebel.. "ha tu la main lagi bukan-bukan
nak buka laci lagi tak?" dia geleng kepala... taupun serik.. khekhekheee



Letak ubat gamat n papa yang balut jari dia...



Muka kesian dan sedih... kemain jaga balutan jari dia....





Papa punya balut mak aihh kemain serabut.. hahaha.. luka kecik je sebenarnya.. saje balut besar-besar bagi dia takut dan serik.... khekhekheeee saje menyakat dia sama....


bila mama tanya lagi.. " nak buka laci tak?" .. geleng kepala taknak..... kalau tak kejenya menyusur dan geledah laci bagi sepah... bila dah kena mungkin dia serik sendiri.... huhu pengajaran tuk mika n mama juga.. simpan benda-benda macam tu di tempat lebih tinggi... kejap je pakai balutan tu.. darah dah takde... luka dah kering dia tanggalkan sendiri balutan.. main semula macam biasa.. budak lelaki tak lasak tak sah kan....... :P


7 bebelan kawanku:

nUR_rOsALiNdA said...

Alooooooooo~
Syian nyer dia... Takpe, ini learn & lesson..Pasni mesti dia takut kan..Hehehe~

Ibu Lala said...

Macam macam anak anak ni. Kita dah sorok pun dia pandai cari.

eima said...

huhu bahye nye ... kadang tu kite terlupa yg anak kite dah tinggi ....
pas ni kena sorok lagi tinggi la ni ..... sian mika .. klu aku pun sama panik ...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

aloooo kesiannya dia...tuelah lasak sangat kan dah dapat upah...

fazilzura said...

biasak ler tu , kalau boboy kan

ch@ said...

kan dah sudah. eee, aunty ch@ pun ngeri ngilu bila terkena pisau cukur tu. auni pun sama, kalau kena, beria-ia la balut bagai, tgk lagi skali dadh takde, habis tah memana handyplas.

Noorizal Ramly said...

Salam alaiyka.

Nak elak dia selongkar, letak macam mainan binatang ke atau apa2 yang scary dalam tu. Hehe.

Mungkin memula kena pisau tu tak rasa lagi kot. Dah lama-lama, mama dia panik, terus dia panik. Cuci ngan air pedih gak tu. Whoooo.

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah