Thursday, June 7, 2012

Projek 12 mlm....

Dari siang rasa nak makan kuih ni
tp tangguh-tangguh nak buat.. tengok tv la... 
layan mika la...
kul 10 baru ke dapur... masak air gula
sekali tengok resepi kena guna tepung ubi...
tepung ubi lak takde... aduhaiiiii

kebetulan cousin hubby nak kuar
dapat la kirim tepung ubi...

bermula la kul 11 mlm
bancuh kejap je n terus kukus.......




Dapat 1 loyang kecik... cukupla... bukan ramai nak makan...




dah siap kuih kaswi percubaan pertama aku.. hahahahhah



Puny tak sabar .. potong panas-panas... kukus gak kelapa sket... letak depan tv.. suka tengok hubby ngan mika makan.... setengah loyang gak habis kul 12 mlm tu... berbaloi rasa percubaan pertama ni... hihihi




Rasa nak try kuih lapis merah putih plak lepas ni.. tak pun kuih talam... hihihiiiii... mencuba dan suka nak mencuba lagi... hihihihi


9 bebelan kawanku:

♥cikmOt♥ said...

dulu masa lum kawin, mak selalu buat...tapi naper tah anak mak ni tak reti nak buat...kena belajar balik gan mak kut...tapi...hurmm...

Mrs.Ira said...

Kalau org brunei panggil kuih ne 'kuih kusui'...

eima said...

wahhhh rajin betui tgh2 mlm ....

alyyani said...

yaAllah, favorite ni ieda. kalau dapat setalam mmg hadap sorang je. terbaik lah. :D

yatie chomeyl said...

sedapnya ida...pandai lah ida masak kuih2 tradisional ni..terliur btol tgk

Leadership Developmant Training said...

kunjungan gan .,.
Menjaga kepercayaan orang lain lebih penting daripada membangunnya.,.
di tunggu kunjungan balik.na gan.,.

cicikwani said...

ada resepi??? nak resepi tak??? kalau nk, emel wani 'ek... nih resepi dr arwah mak sedara wani... dulu dia nih tokey kueh.... kuih lapis dia mmg mabeles.... nak resepi2 lain pun boley...

Aju Mohit said...

sedapnya!! kuih feveret aju ni eda, airni pose, tengok entry eda, tetiba teringinnnnnn hehehehhehe

Aya Ariel said...

sedapnye..kalo kat kelantan panggil kuih kosu..biasa nya org letak dalam acuan..sebijik sekali ngap..heheh..sedappp

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah