Monday, July 2, 2012

Panas! Risau!

Si Comelku demam...
Dah bagi ubat makan...
Dah bagi ubat bontot...
Kebah kejap tapi panas balik!
Aduhaiiiii risau sgt hati
 

Dia sangat tak larat...merengek nangis... kita takleh jauh...nak ke dapur pun dia ikut... nak dukung...   bangun kjeap-kejap dan tido balik...baring je... tak aktif macam selalu....






Tangan dan kakinya sejuk.... mama sarungkan stokin masa dia baby.... senyum dia ada bunyi...kacing..kacing dlm bear tu ada loceng....

Asal jauh sikit ayat dia ..."mamaaaa cini... mama picit kaki"..hehhe patutnya picit kepala...tp kaki yg disebutnya... so comel..hihi


Pagi ni bertahi mata yang banyak...panas dalam agaknya... makin panas suhunya.... cepat-cepat suh hubby masukkan ubat demam di bontot tu.... bg cepat reda panasnya.... selalunya dia demam taklah sepanas dan selembik ni...risaunya la mama.....

Lepas subuh...bersiap-siap nak ke PUSRAWI... takleh tangguh lagi...  dengan aku pun nak demam skali, tekak dah perit....dengan rasminya I MC harini...huhuhuhuhuhu


Demimu anak..tak sanggup aku tinggal kamu ketika saat2 begini...huhu ya allah sembuhkanlah anakku...aminnn



7 bebelan kawanku:

Masya said...

assalamualaikumm.... demam urat agaknya mika ni.. penant main... nanti cubalah bawak dia g berurut... insyaallah ok...

eima said...

slalunye klu tgn ngan kaki sejuk tu maknanye suhu dah tinggi dah tu lebih dr 38.9 dah tu ....

lap2 bdn ngan kain basah elakkan pakai bj tertutup wlupun anak mengadu sejuk sbb klu suhu panas tak keluar terkumpul suhu payah nk reduce suhu takut sawan/tarik plak.... bg pcm 4 hourly, tp klu suhu tinggi melebihi 38.5 bg supp pcm thru rectal.

slalunye klu panas gitu maknanye demam sbb jangkitan la tu ... fahim dah slalu kena gitu ... mmmg mlm2 tak tido sbb risau sgt2 ...


harap2 mika cepat sembuh .... kite sebagai ibu mmg tak senang hati klu anak2 sakit

Noorizal Ramly said...

Salam alaiyka.

Moga cepat sembuh. Cuaca lagi satu sekarang ni kan tak menentu. Kena standby air kosong je banyak-banyak.

Ibu Lala said...

memang risau kan kalau anak tak sihat. nak pi keje pun tak senang. saya ada tiga anak. selalu kalau sorang demam mesti yang lain pun berturut turut. selalu la kena ambik cuti.

harap harap mika cepat sembuh. cian tengok tak bermaya tu.

Noli@Ibu Wafa said...

salam..sabar yer..moga cepat sembuhnya..aminn

Nur-nba said...

Hope Eeda dengan Mika cepat sembuh.. Jangan miss makan ubat ye.. :)

mamalieyna said...

capat sihat ye sayang...take care to both of u!

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah