Sunday, April 6, 2008

:: LaNTerN::










Hari Kraf 2008 agak meriah.. Sambutan amat menggalakan tahun ni...Setiap Hari ramai pengunjung tak kira dr serata tempat. Alhamdulillah rasanya tahun ni lebih dr target sebelumnya.. pelbagai Aktiviti diadakan. termasuk dr bahagian kami Forum Apresiasi Kraf telah berlangsung selama 9 hari dan telah pun berakhir hari ini (5 April 08). Setiap hari mendapat sambutan yang menggalakan dikalangan penuntut, usahawan, jabatan kerajaan dan jg orang awam.. Pelbagai topik dan perbincangan dibahaskan dlm tema KRAF KE PERSADA DUNIA.

Konsep tahun ni jg byk guna lantern/lampu hiasan or tanglung. ni sebahagian pic lantern yang sempat dia ambil. Cantik kan? ada banyak lg yg x dpt nak attach.. its like Pesta Cahaya. Kalau malam lg cantik.. mcm2 patern bentuk lantern dah dihasilkan dr pelbagai material. ada yg dibuat dr batik, tenunan songket, serat kayu, buluh, rotan, dan macam2 lagila.. semuanya hasil dr idea yg kreatif bila dah dihimpunkan didalam 1 pameran.. waaaa sgt menarik.. Pada sesiapa yg nak menghayati lebih dekat silalah ke KOMPLEKS KRAF jln Conlay masih di buka pameran dan jualan sempena hari kraf 08 sehingga 7 April ni...jumpa disana.... adiosss








Banyak lg tp ni sahaja yg dapat dan sempat di tontonkan.. Selebihnya dtg n tengok ler secara live yerrr.. hehehe

8 bebelan kawanku:

rizal said...

hehehe...nampok lawa lah pulak lantern nii yer..tapi, kurang menyengat laa HKK tahun ni..

bahkan (chechewah bm ko), area lamau wau pun nampak kurang menyengat..

:)

ida.. said...

ha ah tak seperti tahun2 sudah.... lantern tu kalo letak kat umah pun lg lawooo... hihihi

*SiRibenMerah said...

wahhh..
ida, cam best je..
huhu..
*apesal le i jauh2 neh*

ida.. said...

tu lerrr iyra kan.. kalo dekat mesti datang kan....

Aleeya said...

cantek gak lantern ni ekk
letak kat umah pun ok kot..tapi takmo le malap or kuning sgt hehehe

umie@kakyong said...

Semua menarik... tapi apa kan daya.. umie tak dapat kesana...

ida.. said...

leya.. ada 1 lampu dr tempurung mmg klasikk tp malangnya seleraku n hubbyku selalu berbeza.. huhuhu

ida.. said...

takpe kak umie tak dapat tahun ni .. tahun depan ada lagi insya allah....

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah