Tuesday, November 18, 2008

RAHSIA MEMOTONG KUKU

RAHSIA MEMOTONG KUKU RASULULLAH S.A.W BERSABDA: YANG ERTINYA:
Barang siapa yang mengerat kukunya pada ;
* Hari Sabtu : Nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat dan masuk kepadanya penyakit
* Hari Ahad : Nescaya keluar daripadanya kekayaan dan masuk kemiskinan
* Hari Isnin : Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk sihat
* Hari Selasa : Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit
* Hari Rabu : Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan.
* Hari Khamis : Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit.
* Hari Jumaat : Nescaya keluar dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala.


10 bebelan kawanku:

Diamilikku said...

owhh yer...
sejak kecik lagi arwah mama dah pesan..potong kuku hari isnin ngan jumaat....dan sejak itu memang hari2 itu sahajalah hari saya memotong kuku...biar panjang dan buruk pun...nasihat tetap dipegang

cendawanintim said...

owhhhhh...gitu yer...

mekasih333 tuk info, lain kali share lah lagik..

eida.. said...

umi alesha...

yer betul kak.. ida pun potong kuku hari2 tertentu saje...

eida.. said...

kak cen nti ada info lg ida share yerrr

IdaShah said...

dah lama amal kan..
tapi kadang2 main hentam jer ikut sempat hihii

eida.. said...

idashah....

kalo teringat ikut lg elok.. kalau dah tahan kuku panjang potong jugak kan...hihi

RaFFLeSiA MeRaH said...

thanks bagi rahsia sebenar....

eida.. said...

sama2 kak RM..;)

su said...

kdg2 tahan jugak sbb nk potong hari jumaat tp...huhu! rase mcm kuku tuh makin memanjang lak kalau xpotong mase tuh! hehehe!

tp bgs info nih!tq ya!

eida.. said...

betul tu su.. kdg2 tak suka gak simpan kuku pepanjang kan...

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah