Thursday, February 19, 2009

Kehidupan baru.. episod bermula...

N3 Seterusnya akan kuceritakan pengalaman kehamilan kali ini... Pada awalnya aku nak buat 1 blog lain khas tuk baby ni... tp pandangan dr hubby tak perlu katanya. Dah nama tajuk pun My Life Journey.. So perjalanan kehidupan aku adalah perjalanan hidup anakku juga kelak.. ( harap jgn ada yg jemu yerrr)


Sesungguhnya kehamilan kali ni mmg tak di duga dan agak mengejutkan kami.. yerla doc ada pesan, aku kena rest sekurang2nya 6 month after 2nd misscarriage hari tu. Aku pun mmg plan nak rest dulu.. masuk bulan ke 5 tu aku dah rasa tak sedap hati bila my monthly peod lewat. Tp still tak amik serius sgt and bila cakap kat hubby dia akan kata "mmm jangan la harap sangat nanti kecewa kalau takde". Sesungguhnya dia mmg memahami aku n dia tau camana aku kalo frust bila result negatif.. heheh... So aku biarkan dulu n terus menunggu hari demi hari my peod ...

Kalau di ikutkan hati aku sebenarnya dah fobia nak buat UPT ni (Urine pregnancy test). Biasanya kalau aku buat test sendiri almost jawapan yg aku dapat adalah NEGATIF.. Pregnant yg lepas kalau aku check kat klinik baru ada tanda POSITIF.. hahah tu yg aku fobia nak buat sendiri... ke dalam tong sampah la tester tu jawabnya dengan hati yg kecewa.. :P

Aku terus menunggu lagi, tp badan tu dah mula rasa nak demam n mood ni jd tak tentu la.. Moody ajerla... Hubby banyak kali pesan takyah la test nanti 2-3 hari dtgla peod tu katanya.. walhal masa tu dah lewat dalam seminggu la... Aku biasanya mmg jarang lewat yg sgt lama camtu paling2 tak pun 2-3 hari je lewat... Bila dah hampir 2 minggu lewat aku still tunggu lagi.. tp dalam hati tu sebenarnya memberontak ingin tahu. Kebetulan pulak masa tu aku kena g outstation ke Melaka seminggu.. hmm terfikir pulak kalau still takde nak test jugak lepas balik dari Melaka. Tp aku ni kan ada sifat degil.... kalau yg tak tau tu nak jugak la sampai tau... Pagi sebelum bertolak ke melaka aku nekad nak buat test.. apapun result aku redha je la...


dan inila resultnya....





Test di buat awal pagi subuh... banyak kali aku tenyeh2 gosok mata, nak tengok betul2 apa yg aku lihat. Line 1 tu mmg la normal clear kan.. tp line yg ke 2 tu agak kekaburan .. macam ada dan macam tak... tak puas hati suh hubby tgk lak atau mata aku ni rabun pepagi.. dia pun kata kabur.. ala tunggu la lagi katanya... ishhh terus sabar n menanti ... 2 hari gak aku belek benda tu n pikir macam2 dalam hati....

After seminggu lepas balik dari melaka, mmg dah plan nak buat test lagi. sebab aku ingat lagi doc pesan aku kena bertindak cepat if pregnant lagi.. So kali ni aku mmg kena carefull..

dan inila hasilnya...





Telah jelas kedua-dua line tu kan... Takyah gosok mata aku mmg dah nampak clear. Tunjuk kat hubby apalagi terus bergegas ke Klinik...

Poliklinik yang aku pegi tu nak suh aku buat UPT sekali lgi.. Aku kata tak payahla sebab aku bawa sekali tester yg aku buat tu pun masih baru kan... dia pun sahkan yg mmg POSITIF.. Then dia scan perut... Tp agak terkejut bila doc kata rahimku tak nampak apa2.. Hati ni hanya tuhan yang tau... Doc pun risau sebab urine test aku POSITIF. Doc tu pun dah paham masalah aku sebelum ni. Dia buatkan surat untu aku merujuk ke pakar. Dia beri peluang aku untuk pilih hospital mana, tp dia pun mcm tak suggest aku ke gomen.. bukan tak ok gomen tp biasanya lambat skit kan... So aku kata takpelah aku pilih private.. Pusat rawatan Islam (pusrawi). Ke esokan hari dengan surat yang di bekal kan aku harus jumpa pakar... Hati pulang dengan penuh tanda tanya dan debaran...

Episod keesokan hari akan bersambung di next entry...


5 bebelan kawanku:

Ida Naziri said...

tahniah eida!
aku pun berdebar nih nak tau citer selanjut nya

mana baby nya?? harap semuanya ok

prebetsabu said...

tahniah!!!

Diamilikku said...

samalah mcm akak hari tu..
kalau 3weeks ke bawah memang tak nampak apa2 lagi...

Dj Epoi said...

Take Care Dik!!!!

nba-Nur said...

Tahniah Eida.. Seronok baca entry ni.. Semoga Eida akan "Selamat melahirkan bayi yg sihat & comel".. mcm parentsnya.. :D

Nur dah 4 thn menanti..tapi masih belum ada rezeki lagi.. :(

Doakan Nur ye..Salam perkenalan dari JB..

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah