Saturday, May 30, 2009

Rezeki... Alhamdulillah....

Lamanya tak update blog.. sempat jengah blog kekawan pun sekejap2 je.. bz tul minggu ni.. ngan interview student intake baru ni.. dengan keje yg banyak... banyak benda aku kena settlekan minggu ni sebab minggu depan nak cuti awal nak balik kg tolong mak buat persiapan kenduri wedding adik aku nanti...

Semalam sorg kenalan yg baru pulang dr mekah yg menunaikan umrah dtg ke opis dan beri kat aku mcm2 ole-ole dr sana... semasa beliau ke sana aku mmg minta dia kirimkan doa di depan kaabah tuk diri aku dan baby semoga kami selamat semuanya... Alhamdulillah hajat tu terlaksana. Tu je yg aku kirim tp mcm2 pulak yg dibawak balik tuk aku... alhamdulillah moga Allah murahkan rezkinya tuk ke sana lg...

Telekung dan tasbih tuk aku.. kopiah, tasbih dan minyak atar tuk hubby.. hubby aku mmg suka pakai minyak atar ni kalau g solat...



Buah kurma... dia beli kurma yg mahal ni.. rm200 sekilo gram.. hmm aku rasa aku nak simpan kurma ni tuk Majlis bercukur dan bertahnik baby ni nanti... insyaAllah.... Rasanya tahan kan lg 2 bulan lebih je lg.. simpan dlm peti ais.....

Buahnya elok2 dan segar...


Hari ni rasa penat sgt nak buat hantaran adik pun tak terbuat lg. minggu depan dah nak kenduri.... adoi risau lak byk keje tertangguh... badan lak tak larat.. Hari ni mcm takde tenaga.. badan rasa menggigil-gigil lak.. tak tau la kenapa.. maybe penat sgt agaknya... mlm ni ada jemputan kenduri esok pun ada.. huhu kalau rasa larat baru la pegi. kalau tak melepek la duk umah nampak gayanya.... ok nak rest dulu.. daaaa..............


Seorang demi serang sahabat blogger ku bersalin.. minggu lepas HAJA.. minggu ni lak Yatie yg berada jauh di negara matahari terbit tu.. kedua-duanya baby boy.. sonoknyerr mereka dah melayan keletah baby masing-masing.... Aku masih lg menanti baby ni lg 2 bulan.. skrg ni dia tgh kick boxing perut mama sampai berdegus2 rasanya.. takpe aktif2 main2 kat dalam yer syg......

6 bebelan kawanku:

Diamilikku said...

rehat cukup2..bila perut membesar memang cepat letih..kak su pun skrg terasa lemah je badan..kadang2 pedih hulu ati..walaupun makan tak berenti...
do take care..jgn duduk lama2...kalau duduk lama sikit bangun jalan2 sket...

yatie chomeyl said...

jgn wat kije penat2 sgt, x elok utk baby kat dlm tu. lgpon org boyot dpt pengecualian...so, dont worn urself out. take care

MariaFaizal said...

Eida,
Makan kurma bagus utk baby & ibu mengandung..

Sorry dik lambat komen as my Adam masih lagi chic pox :( But getting better each day Alhamdulillah...

Take care...

isya said...

ida, jgn bt kerja berat2
tau, baca entry ni pun rs ida keletihan..hm...

@e_da said...

Kak Su.. sekarang mmg cepat leth kan.. jalan skit dah termengah2.. kalau hubby ajak shopping rasa nak suh dia sorong pakai wheelchair jek.. hehehe. kak su take care yerr..

YATIE.. thanx yer... keje kdg2 mmg memenatkan kalau tak penat badan oenat otak.. huhuhu

KAk Maria... mmg ada makan kurma.. kesiannya adam lum baik lg.. chickenpop tu mmg makan masa nak baik.. take care of adam ye kak...

@e_da said...

isya terim a kasih yerr. mmg letih skrg ni.. huhu

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah