Monday, July 20, 2009

... Puding Cint@ ...

Minggu-minggu terakhir pregnancy ni, nak melunaskan hajat tekak ni.. hehehe.. walaupun diri ku dah semakin berat dan tak sekuat dulu, tp ku gagahkan jua demi selera yang asik teringat-ingat nak makan puding buah ni.. dah lama teringin... ni la namanya Puding Cint@.. sape nak .. meh la cuba!!!


Sangat sedap makan di waktu minumj petang.. letak ais lg la sedap.. perghhhh (sendiri buat mesti kata sedap.. hahahha)



Resepi puding...

1 cawan tepung castard
1 sudu besar tepung jagung
1 biji telur
5 cawan air
gula ikut selera.. jgn manis-manis sgt..

Campurkan ke semua bahan dia atas api yg sederhana.. kacau hingga likat.. bila dah mendidih masukkan ke dalam acuan n sejukkan dlm fridge...


Acuan ikut selera masing2 yerr.. hehehe

RESEPI kuah cocktail..

1 tin susu cair
1 tin air (guna sukatan tin susu cair)
1 tin buah coctail
Gula ikut selera... (manis2 buah je)
1 biji telur ( kalau nak letak.. aku tak letak pun)

Campurkan semua dan didihkan.. simpan dlm fride.. makan sejuk2.. letak ais lg sedap... senang je kan... num nyummmm
hmmmmm.. Alhamdulillah.. pas ni dah tak teringat2 lg dah.... senang jek.. tp sebab tak cuba tu yg memula rasa susah jek.. asikla bertangguh,,, bila mak ngan makcik ku dtg semlm aku buat ler... leh hidang kat tetamu sekali kan.. nyumm.. nyummmmmmmmmmmmmm

7 bebelan kawanku:

puterikurekure said...

nyam2!!!
:)

isya said...

teringin nak bt gak la! mcm sedap

cendawanintim said...

nampak sangat yummmmmmy, saya pon teringin nak makan puding buih, tapi telur asyik dihabiskan oleh hubby ajer, pepagi pandai ajer dia gok rebus telur tuh, bila time wiken tengok2 telur lam esbok dah abes..huhuhuhu

Mama Uda said...

sesuai sgt mkn time ptg.. nak2 time panas mcm ni... lepas mkn mesti rasa mcm jiwang gitu..

umie@kakyong said...

kalau time pose mmg sedap ni.....

IdaShah said...

haaa cutenya puding bentuk love
sedap tu sejukkk

n@@r said...

sdpnyer mama ida....nanti bwk ek..mkn puas2 skrg nanti dlm pantang xleh mkn ehhehehe

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah