Monday, September 7, 2009

My mika 1 month yrs old

Alhamdulillah.. diam tak diam dah genap sebulan mika dilahirkan ke dunia.. semakin hari semakin mcm2 ragamnya... aku yang menatapnya haari-hari tak tau nak kata apa apa yg di rasa.. begitu indahnya perasaan menjadi ibu.. tp mcm2 dugaan yang aku tempuhi.. syukur ada mak dan abah di sisi di kala berjauhan dengan hubby... mak abah la menjaga aku ngan mika. memandangkan aku ni mana la pandai nak jaga baby.. nak kata jaga adik, adik aku sorang je jarak umur kami pun 5 tahun manala aku ingat zaman kecik2 aku dulu.. tak menyempatnya aku jaga adik.. banyak perkara aku belajar dari mak... syukur allah kurniakan mak aku yg masih sihat yg dapat membantu aku di kala berpantang ni.. banyak perkara mak yg buatkan la senang kata.. hari-hari mak mandikan mika.. tp mak ajar aku gak.. kang balik umah sendiri sape plak nak mandikan kalau aku tak belajar kan...

Terfikir gak kalau aku balik Kl nanti sure mak aku menagis nak bpisah ngan cucu, ada gak dia bg hint nak suh tinggalkan mika kat kg dia nak jaga.. aku lak tak sampai hati nak berjauhan ngan buah hati aku nih.. tgh usaha pujuk mak duk ngan aku kalau dia nak.. tp tak mungkin mak nak duk lama.. yerla org tua mesti dia nak duk umah dia sendiri kan...


Dalam pada usianya menginjak 1 bulan ni.. aku di uji lg.. mika kena bisul lak kat punggung.. tp kecik je mcm kena gigit nyamuk.. aduhai kesian anakku.. nasib baik kami cepat kesan awal.. terus bawa g klinik then doc sedut bisul tu.. alhamdulillah terus baik.. punya la risau tak ingat la.. esok nak check up tuk 1 bulan.. tak sabar nak tau perkembangan fizikal dia.. moga mika cepat membesar dengan sihat.. ragamnya, keletahnya semakin hari semakin mcm2.. mak ngan abah pun surrender ngan cucu dia sorang nih... hehhe.. nak upload pic tak dapat la.. internet sgt lembap .. sedih betul.. ni kira nasib la ngam2 gak dapat update.. huhuhu...

La ni nak calling2 ngan hubby pun kdg2 terbatas.. tgh syok2 berborak.. mika dah menjerit dah kuarkan vokal dia.. heheh saje tak bg mama n papa dia bergayut mcm bercintan cintun dulu. hehhe... tunggu dia tido baru la sambung balik borak.. kuikuikui.. pandai tul budak kecik ni lerrr... hmmmmmm.. miss my hubby lerrr.. cepatla abis pantang.. huhuhuhu


menghitung hari.. 13 days to go.........

4 bebelan kawanku:

Nadia Yuna said...

Moga mika cepat membesar dengan lebih sihat. huhu =)

Beautiful Disaster said...

kenapa tak letak gambar dia? hehe. happy 1month birthday mika!

isya said...

cepat je dah 1 bulan.. tak sabar nak tgk gambar mika sekarang,mesti comel kn..

+NADS+ said...

alhamdulillah...semoga mika membesar dengan sihat dan jayanya...insyallah...

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah