Tuesday, April 13, 2010

Akasia Adamaya

Aku suka layan citer ni plak ptg2 ngan mika.. heheh.. kdg2 pandai gak si kecik tu tgk tv.. sambil lipat kain tak pun jemur kain ataupun sambil online fb aku layan citer ni.. hehehhe

Yang pastinya aku suka tgk citer ni sebab suka tgk LISA SURIHANI.. kalau dia gandingkan ngan FARID KAMIL lg la best!!!.. my feberet actor... huhuhu

Sape suka tgk citer ni sila angkat KENING... hehehhehe

Sinopsis sket citer ni...

Adamaya sebuah drama moden yang diinspirasikan daripada sebuah filem popular I’m Not Single yang turut dibintangi oleh pelakon handalan lain seperti Faizal Yusop, Diana Amir, Dian P Ramlee, Mustapha Kamal, Hafizudin, Hamidah Wahab, Puteri Mardiana dan ramai lagi.

Perkahwinan adalah suatu ikatan suci manakala cinta sejati menuntut pengorbanan. Begitulah yang terjadi terhadap Adam, 24 tahun (Hussein) dan Maya, 21 tahun (Lisa Surihani). Adam kelulusan undang-undang tetapi lebih cenderung kepada fotografi. Maya merupakan pelajar universiti tahun kedua dalam bidang insuran. Ibu bapanya mengambil keputusan mencarikan suami yang dapat menjaganya kerana mereka terpaksa bekerja di luar negara selama lima tahun. Adam ialah pilihan terbaik kerana ibu bapa mereka bersahabat baik.

Adam menurut kehendak ibu bapanya kerana tidak mahu menghampakan mereka. Maya pada mulanya membantah kerana mempunyai kekasih hati, Dani (Faizal Yusup) tetapi selepas dipujuk oleh ibu bapanya, dengan alasan yang kukuh, dia akhirnya bersetuju. Walaupun tiada perasaan cinta, Adam sebagai suami telah bertindak bijak untuk mencari titik persamaan yang menyatukan mereka.

Mereka mula bercinta dan dikurniakan seorang anak. Selepas lima tahun, percintaan mereka menghadapi dugaan tatkala Maya digoda kembali oleh Dani. Adam mula berjauhan dengan Maya untuk mengejar impiannya dan ini membuatkan mereka sering bergaduh. Adakah Maya akan menyedari tiada cinta yang lebih tulus selain dari cinta suaminya?

3 bebelan kawanku:

FirZie83 said...

saya dah angkat kening nih kak...nampak x???best cita nih tapi kalo best kalo adam tu farid kamil kan???

@e_da said...

hahah nampak..nampak... heheh azie sama kita minat farid kamil kan

NAZLIANA SI CUTE said...

best owhh cerita nie..romantik gitu..hahah ana ngan suami pun layann..walaupun kami duk jauh2..huhuu

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah