Friday, April 16, 2010

Cubaan kali ke 2

sekarang ni tgh mabuk nak buat kek pulak..(bukan pgnant tau) lepas sekali aritu rasa nak cuba lagi... kali ni sebab nak bawa balik kg..malam td sampai kul 12 lebih tunggu mengukus abis.. dah la kukus saiz kecik jenuh la nak abiskan.... sempena besday sendiri esok nak bawa balik kat mak... hahahhaha konon jek....



Malam td buat 2 adunan.. buat banyak sket tuk bawa tuk kekawan opis sekali.. kali ni topping dihiasi plak ngan kdgbadam... nampak menarik sket...

kali ni aku lebihkan minyak n tambah susu pekat.. wah menjadi lg moist... tp aku tak suka nak makan aku suka buat jek.. dan rasa puas bila org kata sedap.. hahah perasan kan... next time nak buatkek lain pulak.... hihih

7 bebelan kawanku:

Aleeya said...

wowww nampak menarik tu..nak cheese kek plak..leya ske cheese kek heheeh tetibe jewww huhuu

::Mamalyna:: said...

wuaaa....sedapnyer kek coklatt....

CatlinaFly said...

alamak terliur lak tgk kek eida ni :) sy pun dah lama tak membaking..oven rosak tak beli2 baru lagi..tgklah nak pinjam oven mertua ku kot hehe

Siti said...

waaaa..rajinnya....
eh..cuma nak bg pednapat..kalau toping coklat tu kan nak licin, letak sesudu shortening (lemak sayuran.

takpe ker ni, sesuka hati siti jer yer nak tukar resepi orang..jgn marah yer tuan rumah.

@e_da said...

leeya.. ida plak x suka cheese hehhehe..

mamalyna cubala senang jek.. hihi

catlina.. yangni guna kukus je takpayah oven.. sgtsenang

siti takpe ida tak kisah bagus gak bg petua... mmg ida problem sket bab cairkan coklat ni.. lama nak tunggu cair..

aYu said...

kukus mmg lebey senang~

yatie chomeyl said...

rajinnya @eda, pos sini sikit ehe

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah