Monday, May 31, 2010

Tak mampu ku dengar..

Adik mmg sangat2 memerlukan aku di saat begini.. sejak alysha lahir dia akan bgtau setiap perkembangan anak dia pd aku... yelah kami 2 beradik.. dia mmg manja...

mlm semalam yg dia tak tido bersmsm ngan aku.. byk sms sedih yg aku tak mampu nak kata...

mlm semalam jam 2 pagi...

" along aku tak boleh tido.. aku teringat alysha... apa agaknya dia buat skrg... kesian dia.. kalau dia nagis takde sape nak tepuk2 dia... macam mana keadaan dia.. aku tak dpt lg cium dia sejak dia lahir... aku azan & qamatkan dia pun melalui corong inkubator... sentuh dia pun tak lg..." sebak aku dengar rintihan adik aku... depan dia aku buat kuat semangat walhal aku lg tak tahan sebenarnya.. ibarat anak aku, aku rasa... aku yg berderai hujan airmata..

"tiap kali solat waktu aku buat solat hajat, baca yasin, kalau boleh tunggu dia,aku sanggup tunggu.. tak tido pun tak apa..tiap kali nak balik aku sebak... tak sampai hati tinggalkan dia seorang diri.. sejak lahir tanpa ibu dia disisi"....

Aku pujuk dia lg... suruh dia tido.. sebab pg esok tu dia nak tgk alysha..

" serius aku tak ngantuk.. macamna aku nak lena.. smeua benda aku pandang aku nampak alysha.aku tak tahan. ko bayangkan..kat hidung ada 2 tiub, ada alat oksigen... tangan kanan masuk air, dekat pusat 2 tiub, tapak kaki kanan 2 tiub lg... macamna aku nak lena kenangkan dia..."

"lela sedih td.. dia ckp kat aku... abg.. semua org balik bawa baby.... aku tak mampu nak jawab... takpe nanti alysha sihat kita bawa balik.. dalam hati aku tak sanggup nak tengok lela.. dia sedih tp dia tabah.. dia tak nagis.. aku dah pesan dia tak boleh nangis.. dia kena bg semangat pada alysha"

"aku nak makan macam perit tekak nak lalukan makanan. perut tak terasa lapar langsung.. aku pegang makanan teringat kat anak aku tak menyusu ibu dia pun lg... dah 3 hari lahir belum dpt susu ibu..mcmana aku nak telan mknan... aku sms kat ko ni pun air mata aku menitis... aku cium baju yg aku belikan untuk dia..."

banyak lg sms adik aku yg tak sanggup aku nak baca.. apa yg mampu aku kata hanya bersabar.. perit ku dengar, perit lg dia yg menanggung.... moga tuhan tabahkan hati adikku razi dan adik iparku lela...



10 bebelan kawanku:

Uda said...

sedih membaca rentetan cerita bb alysha ..semoga bb alysha cepat sembuh, sihat seperti bb yg lain dan pada ibubapa alysha, tabahkan hati menempuhi dugaan ini..

anin said...

sedinye.. semoga bb cepat2 sembuh dpt bersama kluarga nya

Mama Qiestina said...

sedeyla :(

kalolah saya kan tmpt mama alishaa.saya ingat lagi qies pon penah kena admit mase umo sebulan sbb jangkitan kat paru2..syedih gilee tgk kena cucuk sana sini..

apepun moga alisha cpt sembuh.

ameen.

Zaidah said...

semoga adik ipar eida bersabar..doakan yang terbaik untuk anaknyer..

Aleeya said...

ida..nape ngan anak adik..ni anak sedara ida yg 1st tu ker

Diamilikku said...

sabar ye eida..kak su lama tak bukak blog..banyak sangat aktiviti...nih baru baca kisah alysha..walaupun ejaan berbeza..tapi sebutannya tetap sama ngan puteri sulung kak su..terasa2 pulak di hati...huhuhu...kak su doakan semua kembali ke asal secepat mungkin...

SSulieana said...

e_da...x mau sedih2 tau...same kes mcm su dulu...mase zayyan lahir dia punye nafas laju sgt...terus dia masuk dlm nicu...habis berselirat sume satu bdn dia...zayyan lahir pun awal...x sampai 38 weeks dia dh keluar...berat dia pun cume 2.37...nurse bg susu pun dia x pandai nk telan...sedih sgt2...tuhan je yg tau...bila dh wayar sume ade x leh la nk breastfeed dia...tp bila dia dh boleh bernafas sendiri nnti doc. akn kuarkan dr inkubator tu...yg penting susu bdn kena bg byk2...jgn la sedih..insyaallah xde pape...kite kene byk berckp ngan usap baby tu...semoga bb alysha cepat sihat...

Ibu Alia Kaiyisah said...

Mama Mika,
turut sedih dengan apa yg berlaku. Semoga baby Alysha bertambah sihat n kembali ke pangkuan keluarga, Insya-Allah.

Tulip said...

sama2 kita doakan semoga baby alesya kembali sehat dan sembuh. Semoga mama mika tabah dan beri kekuatan kpd adik lelaki mama mika. sungguh terharu melihat kasih syg dr seorang ayah yg begitu banyak utk anaknya...:(

~suNshiNe~ said...

semoga Alysha cepat sembuh dan kuat hadapi dugaan nie..

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah