Tuesday, June 1, 2010

Terharu...

Terima kasih pada semua kawan2 yang sentiasa mendoakan kasihatan alisya.... korang mmg prihatin walaupun kita hanya kenal di alam maya shj.. jasa kalian allah yg membalasnya... sgt2 terharu2 dengan komen2 yg di berikan di entry lepas... sekurang2nya memeberikan semangat pd kami sekeluarga.. terima kasih juga yg berkongsikan pengalaman yg sama...

Atas doa semua.. alisya semakin pulih.. dia tidak lg gunakan bantuan oksigen setakat petang semalam... keadaan jantung sudah semakin stabil namum sesekali berdegup laju... walaupun masih ada tiub untuk saluran susu.. dan tiub di kaki dan pusatnya pun masih ada, tiub ubat antibiotik juga dah di offkan.. jangkitan kuman pada paru-parunya juga semakin pulih.. kulitnya semakin kemerahan dan dah tak pucat lg.. semoga alisya akan terus sihat..

Semalam mama dan papa alisya dpt menyentuh anak mereka walaupun masih belum boleh di angkat di ribaan.. namun perkembangan begitu sudah cukup baik buat mama dan papa alisya.. yg menggembirakan hati aku adik aku sudah mampu senyum dengan perkembangan anaknya...

setiap hari papa alisya tak jemu menemani alisya sehingga habis waktu melawat.. semakin hari dia semakin tabah dgn ujian yg di terima.. syukurlah..


Sayu hati melihat tangan anak kecil ni biru kena cucuk... lebam tangan alisya... lg2 ada tiub kat mulut .. tak sampai hati tgk pic yg papa dia sms kan. kesian mak long tengok... alisya anak yg kuat ... alisya anak yg tabah..

Tak sabar nak tunggu jumaat ni mika nak jumpa adik alisya...


5 bebelan kawanku:

Aleeya said...

siannye, harap family adik ida tabah la yer, sesungguhnya takdir allah itu indah, setiap yang berlaku ade ganjaran yang ingin diberiNya...

moga anak kecil itu akan segera sembuh..

saveme_zero said...

moga adik alisya akan cepat sembuh..aminnn

Diamilikku said...

sesungguhnya Allah maha mengetahui apa yang terbaik untuk umat2Nya..disaat adik eida bersedih mengenang nasib anaknya yang begitu..officemate kak su pulak lain kisah dukanya..

anak yang dikandung (baru enam bulan) dilahirkan dan belum pun sehari menjenguk dunia..putera sulung yang sepatutnya mengikat kasih sayang ibu bapanya kembali ke Rahmat Allah...

eida : setiap manusia dugaanNya berbeza...semoga adik eida lebih tabah selepas ini..ingatlah..disebalik kesusahan..dugaan dan ujian untuk kita..masih ada lagi yang diuji dan diduga lebih...

Be strog k dear

Heartilyina said...

alhamdulillah ada perkembangan positif. moga alisha akan terus sihat. moga adik ida n seluruh keluarga byk brsabar ye.

fuadnis said...

alhamdulillah klu dah semakin stabil..malam td pn nis bacakan yasin utk alisya....;-)

nnti klu dah ok..cepat2 update gambar ye..nis pn teringin nk tgk gak..hehe....

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah