Sunday, July 4, 2010

Menu Lauk kampung,...

Masak hari ni penuh kepenatan... hubby aku takde lg..pegi ride lg... next week ada race.. training tak sudah.. mika arini meragam tak tentu hala... asal aku g dapur dia melalak... bukan pelan2 punya.. sekuat hati dia sampai nak muntah... manja terlebih... dia nak aku duduk sama2 ngan dia main menan tak pun tengok tv dengan dia.. letihh oo camtu.. mana keje umah nak buat.. mana nak masak.. dah la laki aku pesan nak makan itu ini balik ride... adoiila........


Sekali kupas bawang... sekali kejar kat mika sebab melalak.. sekali blender lada... sekali dukung dia... letak kejap nangis balik... bagi susu sudah.. bagi makan sudah.. tukar pampers sudah.. hari ni dia dera mama bebetul.... dia nak manja.... tertension kejap gua td... mula la tepon hubby suh bali cepat sebelum aku jd monster.. ahhahhahah


Menu aku... sambal ikan bilis petai...



feberet laki aku.. ulam daun mengkudu... aku tak makan.. mcm pahit jek... masa rebus tu bau pahit dia naik...


ikan goreng je..


Pajeri terung ni pun permintaan hubby aku...

akhirnya berjaya gak aku buat semua lauk ni walaupun sambil berlari aku masak.. lari kedapur.. kejap lari dapatan mika..(masak pajerii tengok resepi internet)... hahahha.. berjaya menjadi .. hubby aku tambah nasi 2 kali... takyah ckp. sedap la tu..... hahahhaha perasan kejap...

4 bebelan kawanku:

Anna Da Lady said...

hmm...manyak sedap la awak punya menu harini..paling saya suka, sambal petai tu...hehe

Uda said...

ulam mengkudu.. memang pahit.. tapi sedap.. bagus utk kesihatan..

Aleeya said...

COOL BEB..SEDAP..LEYA SKE PETAI HAHAHHA

:: iManja :: said...

amboi terliur nyer tgk sambal tumis petai tu....makan ngan nasik panas...terangkat sungguh

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah