Tuesday, July 13, 2010

Selamat hari Lahir Mak

Selamat hari lahir untuk BONDA ku.. pn. Haslah abd kadir
13/julai/1957
53 tahun

semoga Allah sentiasa melindungi Mak.. murahkan rezeki , memberi kebahagiaan dan kegembiraan pada mak bersama kami anak dan cucu mak ... aminnnn



Mak..!!!

aku lahir dari perut mak..
Bila dahaga, yang susukan aku…. mak
Bila lapar, yang suapkan aku…. mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. .. mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut…. Mak

Bila bangun tidur, aku cari…. mak
Bila nangis, orang pertama yang datang …. mak
Bila nak bermanja, aku dekati…. mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah…. mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya…. mak

Bila nakal, yang memarahi aku…. mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma…. mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah…. mak
Bila takut, yang tenangkan aku…. mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk…. mak
Bila bengang.. aku suka luah pada.. mak

Bila takut, aku selalu panggil… “mmaaakkkk! “
Bila sakit, orang paling risau adalah…. mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga…. mak

Bila buat hal, yang marah aku dulu…. mak
Bila ada masalah, yang paling risau…. mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku…. mak

kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk….. mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku…. mak
Yang selalu berleter kat aku… mak
Yang selalu puji aku…. mak
Yang selalu nasihat aku…. mak

Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk….. mak



Uhhh Segala-galanya mak.. Walaupon mak aku 2 ada orang anak je tp dulu kecik2 mak aku garang.. tp garang ada sebab la.. penah aku dulu tak cerdik lg aku rasa anak tiri jek... ahhaha giler pikir mcm tu... kalau gaduh ngan adik aku je yg kena hanger aku... kalau adik aku nagis yg kena cubit aku.. hahahha mmg aku yg suka mengusik pun.. tp kerana mak aku garang la aku jadi ORANG.. heheheh TQ MAK...

pernah dulu 1 ketika , waktu aku tak matang lg.. aku penah ckp kalau mak mati aku pun sama mati.. seolah2 aku takleh hidup tanpa mak... tp kini aku sendiri dah menjadi mak.. aku tau betapa sayangnya mak pada aku mcmana aku syg kan anak aku... Terima kasih berjuta sekalipun tak terbalas jasa mak...


Mak adalah segalanya bagi aku... I luv u so much MAK.. Moga Allah sentiasa memberi kebahagian pada MAK... Aminnnnnnnnnnn


4 bebelan kawanku:

Ibu Alia Kaiyisah said...

Aminn.
Semoga emak berada dlm lindungan Allah selalu.

Happy Birthday!.

Noorul Wawan said...

Moga dipanjangkan umur mak awak..
amin~

hajarus said...

selamat hari lahir untuk mak akak... semoga sihat2 selalu & dipanjangkan umur... Amin...

Ease Basri said...

Selamat hari lahir , semoga panjang umur dan murah rezeki... :)

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah