Tuesday, September 7, 2010

Nak raya Kepala Benjol

Budak notty yg tengah melasak ni mmg mcm2 la.. nak marah dia bukan tau apa lgi... hmm sabo je la.. mlm td dia duk atas katil ngan papa dia.. aku ni ingat hubby tido2 ayam je.. sebab baru je letak kepala.. aku lak kuar bilik 1 minit je nak amik beg nursery dia nak kemas2 untuk esok.. sekali sampai muka pintu bilik aku nampak dia nak junam.. aku menjerit sekuat hati.. tp tak sempat.. dahi dia dah cium lantai dah... dia mmg suka memanjat2.. sofa semua abis di panjat.. dah panjat turun naik2... aduhaii.. kalau aku letak dlm walker mengamuk nak kuar... sabo je la anak... jd kalau dia tak tido aku kena ngadap dia main.. risau .. tp kejadian ni seminit je terlepas pandang.. dah berdentumm



dia meraung lepas jatuh.. benjol dah mcm telor.. bukan dia je,.. ngan aku2 sekali meraung.. rupanya hubby letak kepala kat bantal terus bebetul tido.. penat sgt gaknya sampai mika lintas badan dia , dia tak sedar langsung... nak buat camana dah nak jadi.. bergaduh salahkan sesama sendiri pun kepala mika tetap benjol...



aku search internet cpat2 cari cara kurangkan benjol... memula baru kena tu aku amik kain tuam ngan kain panas..aku rendam air panas dan tuam.. tp aku ikut petua dr internet


PETUA HILANGKAN BENJOL..
amik asam jawa gaulkan dgn garam.. gaul pekat2 dan letak sikit je air.. sapu kan tempat benjol...


Aku sapukan bila dia tido.. biar sampai kering.. masa sahur pun aku sapukan yg baru.. alhamdulillah benjol surut.. cuma kesan mcm lebam ada lg.. nanti balik mlm ni aku tuam ais lak... berkesan gak... kalau mlm td mmg serius benjol tu tinggi.. aku tengok pun nangis...



Pagi masa sahur aku bersihkan asam jawa tu tengok benjol tu dah takde sgt.. kalau tak mmg mcm telur dahi mika... kesan lebam je ada sket lg




Benjol dia tak berapa perasan.. tp masa memula kena tak sempat snap mmg tinggi benjol dia..


notty la anak mama nih.. lepas jatuh tu.. nagis kejap pastu aktif balik main semula.. ishh mcm tak sakit jek... mika... mika...


Aku pesan kat hubby suh senyap balik kg nti.. kalau mak tok dia tau mama yg parah kena marah... ni tgh usaha bg hilang kesan lebam sebelum balik raya.. huhu any petua sila bgtau ye kekawan.. tq.. huhu


6 bebelan kawanku:

eima said...

ala tesian nye mika...
budak tgh lasak ... tak pe ...tak pe ...
sikit je tuh ... klu sampai demam muntah²..kena bw pi cek tau....

petua tatau la ... beli ubat kat farmasi utk hilang bengkak ngan lebam utk budak² tu la .. nama tatau tak penah beli lagi...tgk iklan....

Zaidah said...

ciannyer dia...nak raya ngan dahi benjul..

puterikurekure said...

takpe yang. kejap je benjol2 tu. by raya dah ok dah tu. hehe.

Aleeya said...

ayok..sian mika..camtu la da nak besor neh,mcm2 tapi kena pantau tu takot dia skt kendian..lau dia takde muntah ok la tu..

selamat hari raya yea ida ..
maaf zahir batin.
hati2 di jalanraya..
jumpa lagi pas raya yea...:))

Idalara said...

siannya...nasib baik cepat bertindak..mau tak benjol mcm telor sbb jatuh gitu gayanya...org tgh nak membesar,melasak mng dah lumrah..dgr je lah jerit pekik mama dia..

eT said...

ala...ciann mika..
xper..raya nnti ilang la benjol tu...

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah