Thursday, December 2, 2010

Cara ajar anak minum guna STRAW

Tetiba rajin nak jawab soalan intan mama khalish....


INTAN.. memula memang susah ajar mika minum guna straw... eida belikan dia botol yang ada straw...

Latih dia minum guna straw tp guna air masak kosong jek....

Memula memang tak pandai.. SEBABnya.. dia seduttt.. sedut dan sedutttttttttt jek.. dia tak telan.. dia simpan dalam mulut pastu dia luah....

saya ajar dia saya pegang botol suh dia sedut kemudian tarik straw tu cepat-cepat bila dia dah sedut sikit.. so dia boleh la telan....

pastu buat lg.. bagi dia sedut kemudian tarik straw tu dari mulut dia... kalau tak dia akan sedut je tak telan-telan... ehhehehhe

bila dah ok.. baru bagi dia pegang sendiri botol tu ... dan sekarang pantang jumpa straw nak buat main atau keje nak minum jek... air kosong pun belasah.. hihihi

4 bebelan kawanku:

Mama Kembar 3 said...

good tips ni. Si kembar mama pun tak pandai lagi minum guna straw, pasni nak try lah

PuteriKureKure said...

thanks beb. masalahnya khalish tak pandai menyedut. tapi takpela..kita try dulu kaedah ni camne eh.

kalau berjaya harus kena buat satu entri khas pasal sedut air pakai straw je. hehe.

ch@ said...

kita pun nak cari botol air sedut ni, oni dah pandai memilih dan menyedut botol air.

eima said...

lupa dah bila fahim pandai guna straw....
comey mika.....

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah