Thursday, February 10, 2011

Durian oh durian...

tengah-tengahari ni orang lapar nasi tapi nah aku hidangkan durian kat korang.. ehheheh

Durian kampung sgt lemak berkrim tau....

kat KL takde musim sgt kan.. aritu balik kg perjalanan dr pentai remis nak ke taiping nampak org jual tepi jalan.. waaahhh kat sana tgh musim.. apalagi harus merengek ngan hubby kena berhenti pekana durian dulu...


antara banyak2 gerai tu kami pilih seorang makcik yg menjual.. syukur makcik sgt peramah dan baik hati.. ada beberapa biji kami pulun ramai2 makan selepas mandi sungai... lebih dari 10 biji.. bawa balik umah lg 3 biji.. ada lg yg dia bg sebab nak tutup gerai terus sebab kitorang ramai2 dah pulun habis durian dia...

rezki makcik tu haritu.. tp sangat la baik hati.. semua yg kami makan dan bawa balik tu hanya RM50 sahaja.. kat kl ni kalau 50 hengget dptla beberapa biji kalau yg timbang kilo.. kalau kira biji plak mesti dapat yg tak bape elok atau kecik2 je.. tu yg suka makan terus tepi kebun durian.. puas hati...



ada sesape mengidam tak.. hehe ada yg kena pi cari pas ni... balik tu yg selebihnya aku buat serawa durian.. makan cicah roti.. mmm lazatnya.. terbayang-bayang lg sehingga ke hari ini... nak g cari durian lagi la... ehheheh i penggemar durian ok..

ada sesape ada dusun tu sudi- sudikanla jemput i.. heheh (muka tak malu) khekhekheeeeee

7 bebelan kawanku:

Incik RestNrilekS said...

Nak Durian.. I want durian.. Tgh tarikh entri ni ari ni. Pokchik Nak Durian. Hehehe

Incik RestNrilekS said...

Semalam Pergi pasar malam nampak gak ada durian.. Teringin lak tapi dalam poket ada rm2 je.. hehehe.. Last2 beli Keropok lekor rm2.

Makan sorang terus ngap habis.. Haha

PuteriKureKure said...

kita kat sini hari2 bau durian. jangan tak tau, dalam pantang ni kita dah makan durian tau! hehe.

EiJa ZaQuaN said...

sedapnya durian..
serius ni mmg mengidam nak makan durian..
ada gak nmpk ada jual kat tepi jalan kat sini
tp asben eija ni x pandai nak beli durian tepi jalan
dia suruh eija beli kat shopping kompleks yg dh siap buka tu jerk..
adeii..yg itu x sedap..huhu

ch@ said...

teringat masa pregnant oni dulu, kerja makan durian ja, mintak kat pasar malam. hahaaa. pastu menggelupur panas.

Ya ALya said...

en suami ya yang ngidam...tapi dah dapat dah....dia ngidam durian bidor n durian bukit dr tapah....bulan lepas dah terjah negeri perak.....

ardinihumaira said...

perghhh perghhh lamanya tak pekena durian :D

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah