Thursday, March 3, 2011

Buah apa?

Teringat masa pregnantkan mika....

aku teringat dan teringin sangat nak makan buah ni

masalahnya susah sgt nak jumpa

kebetulan balik kg mak kata ada jiran bagi 2 biji

mak siap simpankan tunggu aku balik....

uoll penah jumpa n tau tak buah ni???

kalau kat kampung aku panggil JAMBU BOL

tak tau la nape nama buah tu camtu...

korang panggil apa ya buah ni??

ada sape tau??

17 bebelan kawanku:

ibu qaleesya said...

aik.. buah apa ni? xpernah tengok la kak

eima said...

yabg aku tau tu spesis jambu air la.. aku pun suka gak mkn sedap ...tringin nye

MRS. K said...

langsung tak penah tengok buah ni

cikmOt said...

huwaa....dah lama cari jambu ni...
minta izin nak cilok gambar nak wat entry nanti...
sob sob...

cikmOt said...

yey, dah jumpa dah gambar jambu bol gugel tadi...mekasih sebab bitau nama jambu ni...hehehe

Gieyana said...

owg utara pggil jambu nie jmbu susu..kat umah mak sy ada ler pokok nie..:D

Jieda said...

Sedapnya buah ni.Dulu masa kecik2 selalu makan sebab rumah jiran sebelah ada tanam buah ni.Pokoknya punyalah besar tapi skang buah ni susah nak jumpa. Satu lagi jambu botol.Jambu tu panjang dan warna putih susu.Tu pun susah nak jumpa.

Zura said...

jambu bol...sedap cicah sambal kicap cili api..

dya adriza said...

erk? x pernah jumpa pun buah nih...nmpk cute. patut la mika pun cute. hihi

Murni said...

jambu botoi..org kedah panggil masam mmang sedap..

ZiE FAUZi said...

erkk... tak tahu la plak nak panggil apa sebab tak pernah makan...

cikanna said...

kat kg nenek sebelah johor pun panggil jambu bol...
sedapkan rasa dia,masam2 manis...

terliur lak...hihihi

AshAnas said...

tak pernah tgk lagi... ni first time...

EiJa ZaQuaN said...

x pasti pulak panggil buah ape..
lagipun selalu makan buah jmbu batu ngan jambu air jerk..huhu..

RaFFLeSiA MeRaH said...

kitorang panggil buah jambu keling..

Mama Balqis said...

buah jambu ek? mcm jambu keling ajer..

ch@ said...

eh, baru terbaca kat blog siapa eh tadi? cikMot mot. hahaha. 1st time kita nampak buah ni kak. hahaaa. kesian sungguh.

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah