Friday, May 20, 2011

Konvoi kereta & MOTORBIKE

Balik kampung baru ni kami konvoi...
tapi kereta dan motor...
aku bawa mika naik keta...
hubby naik motor.. boleh camtu???


dia nak try jalan jauh motor dia.. yerla beli pun bukan motor baru.. second hand.. nak tau gak ok ke tak conditionnya.. nak jalan dekat2 tak feel katanya... nak tak nak aku ikut kan je la keinginan dia... so gerak petang jumaat dah nak dekat magrib.. jalan nak ke sungai besi dah la jam.. hubby aku sampai dulu.. kami dah set check point kat stesen minyak BP selepas tol sungai besi tuk solat maghrib.


keta dan motor nak balik kampung....




tengok la dua beranak ni... makan2 tepi tu.. tunggu turn mama solat dulu papa tunggu mika.. then papa solat mama tunggu mika plak.....




hubby jalan depan aku jalan belakang... aku takleh laju2.. aku kan bawa mika.. dah la ada masa dia nak bangun la apa la. nasib baik selebihnya aku bagi dia layan tengok upin ipin...




konon2 nak snap tp tak nampak lerrrr.. dah malam....


banyak kali berhenti.. check point kedua hentian seremban....


check point ketiga hentian ayer keroh.. kat situ mika memerut lak.. hmm tukar pampers bagai... teruskan perjalanan berhenti lak kat lepas tol pagoh... hubby kata takleh jalan terus dia pun lenguh... hihi lagipun tak biasa motor baru kan...


dalam jam 11 gak kami sampai kampung.. alhamdulillah.. tak syok la drive sendiri.. aku takleh tido macam selalu aku buat tuuuuuuuuuuuuu.. huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


ada cerita perjalanan balik KL tu.. nanti sambung k.


kami macam kura-kura ngan arnab.. hubby sampai hentian je mesti tunggu aku.. call suh berhenti.. dia dah leh isap2 rokok dah rileks... eeeeee kalau leh nak naik je sama ngan dia.. tp mika nak sumbat mana..... hahahhaha

4 bebelan kawanku:

ch@ said...

pukul 11mlm ye akak sampai. kita sampai pukul 12.30am, punya la laju ABi bawa kereta. sampai awal sebab tak berhenti pun, straight je. oni pun tidur.

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

aip.. besa tu snap gambo masa drive.. hehehe..

eima said...

hoho ..
klu panjang jgn harap die nk bg aku driving jejauh ....

tp besh kan gitu kekadang...

Nurmala Mazlan said...

Best nye..
Hehehe~

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah