Wednesday, June 8, 2011

Sambal belacan buah Kuini

 
Sedap je tengok kan..
pic dr en google ya.. yg aku punya semalam tak sempat snap dah ngap...


Kisahnya kan puasa semalam.. teringat buah kuini yang opismate aku bagi aitu.. hubby request nak sambal kuini.. makanya dari opis lagi dalam kepala dah terbayang-bayang menu nak BERBUKA.. lembik gak semalam sebab aku tak sahur,, pastu pagi tu buang2 air plak sakit perut.. haaa merana la sket.. tapi takpe kuatkan iman teruskan gak puasa. hihihi mcm budak2 plak aku rasa.. terok benorr

Balik umah dah la ujan jam sket kat gombak... sempat ke aku masak ni.. 6.10 minit sampai rumah.. menyinsing lengan baju.. kuarkan ikan ngan sayur.. buat menu simple je... mika suh papa dia amik.. kalau amik dulu memang payahla aku.. abis senduk periuk semua dia but main...

Sayur campur goreng - carrot, kobis bunga, kacang peas manis, jagung
ikan.. ahhh  goreng je la.. papa n mika pun suka..
Telur dadar
dan pemecah selera bak kata nor... sambal kuini...

huhu memang menyelerakan..

lawan lak air sarsi.. perghhh memang le lapo terus...


ni menu semalam.. simple jek.. tp hubby aku makan bertambah-tambah sebab ada sambal belacan kuini tu.. mmg superb sedap.. buah pun elok takde busuk...

Muka orang posa semalam dlm jam.. hahahahaaa.. serius jek kan.. haha sorang2 nak senyum ngan sape pulak


Apa yang penting tepat kul 7 aku siap masak.. harus cepat2 sebab nak tengok NORA ELENA punya pasal la...sebab tu menu lauk simple aje.. yang penting sedap di tekak.. hihihi..

plan posa lagi tapi kena selang seli la.. kuikuikuiii






6 bebelan kawanku:

ch@ said...

OMG, memang sedap gila. mkn nasi dgn buah tu je pun takpe. kecur-kecur-kecur. harus cari balik nanti, huuaaa.

Anonymous said...

saye pon tengah pose ni.. aduiii.. sodap ea kuinin tu..

ZanaNordin said...

mmg pembuka selera ler sambal kuini tu...
kalau takde kuini
pakai mangga pun sedap gark tu....

eima said...

menu cam ni la buka selera dr yg berkuah2 bagai tuh ...

bonda dadif aka akish said...

whoaaa smbl belacan kuini adelah setap!! sikitttt!!!

Azure said...

sedapnya kuini...lama tak makan

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah