Tuesday, July 5, 2011

Amalan Menabung

Aku tak rajin menabung.. sebab aku suka gak guna duit syiling
Tapi aku Rajin jadi pengorek tabung.. haha
tapi masuk dalam akaun mika la.. hihi

yang rajin simpan syiling ni hubby la..
sebab dia tak suka bawa syiling.. berat katanya
balik je keje mesti dia clearkan poket dia segala syiling dia masukkan tabung..

Aku nak latih mika juga pandai menabung...
Dahla sekarang pandai menabung kat mainan yang masuk duit tu.. adoi aku gak yg ajar.. hahahha
dia nampak benda yang gerak2 letak duit tu kan ..
dia mesti lari2 kat aku pastu tunjuk2 benda tu...
aku tau dah dia nak duit la tu nak masukkan.. ahhah
tapi yang bagusnya bila kita masukan duit benda tu berhenti dah abis dia tak nangis.. 
jangan dia meraung lepas benda t abis mati aku menabung kat situ.. ehhe


untuk latih dia mama kena la beli tabung.. ehhehe
tabung bear kuning.. sebab mika suka warna kuning..
ajar dia masukkan syiling..

aku kutip tabung hubby duit 50 sen.. heheheh
jahat tak amik tabung orang masuk tabung org lain.. 
haha anak sendiri je pun...


 
Tekun dia masukkan syiling ngan mulut2 sekali muncung-muncung


Sayang betul tabung bear dia bawa kemana-mana..

Dia duduk kat chair dia pun nak ajak bear duduk sama....hihi.. buat kawan yek mika...


TAPI kan.. kita tengok la berapa lama tabung tu berTAHAN... tunggu next entry.. hihihi

10 bebelan kawanku:

http://aniesandyou.blogspot.com said...

raya nnt penuh la tabung tu..lps raya kempis blk... ;-)

Pengakuan yang tulus dan jujur

ch@ said...

hahaha, tabung plastik ni mmg tak tahan. lagi2 bila terhempas kat batu. tajam dan bahaya. kita belikan oni tabung aluminium keras. ala-ala tin, dia boleh pijak, dia boleh terajang dgn tabung tu. kekekke. tahan lasak.

ajumohit said...

bagus kan eda ajar anak menabung, nnti kan diorg dah besar pandai nk blanje kita pulak tu hehe...depan umah ni selalu babu jual roti tu lalu, dia pulak yg laju tahan babu tu hehehe

eima said...

hahaha tak lama lagi mesti mika suruh ko rek tabung tuh ... hahaha ni pengalaman aku ni ....

♥SyilaSyira♥ said...

kat umah syila..syila yg menabung, hubby tukang korek..tapi dier ganti ngan duit kertas la. sbb kat kilang dier byk guna syiling sbb beli air nescafe panas guna mesin

Diamilikku said...

mesti dah pecah..hahahahahah...sama mcm alesha ngan aisy...tahannya sekejap je...terpaksa beli tabung lain dah...

bonda dadif aka akish said...

daku pon dah ajar dadif menabong...tp dia soh bukak balik pasal dia nak masok..kuar..masok kuar syiling kat tabong tuh./..

=)

noor said...

menabung amalan mulia...
untie suka tgk gbr mika ats krusi tuh...cam cermat jer gaya orgnya

MRS. K said...

huhuh.. same ar.. hubby i pon rajin simpan syiling ni. i je rajin korek amik 50 sen.. kekeke

Zura said...

suke kumpul duit syiling sbb berat nk bwk dlm purse..

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah