Sunday, July 17, 2011

day 2 - mika chickenpox

so kesian anak mama....
hari kedua semakin banyak bintik naik ke muka, badan, kepala, dalam rambut, kat anu dia pun ada .. aduhaiii. paling kesian bila dia datang kat mama.. tunjuk tangan dia... maaa.. maaaa akit... pastu dia suh garu... aku usap2 sambil tiup2 je... buat syarat.. kalau garu kang lg melarat.. ada aku bg ubat2 gak kat dia..


 belakang badan dia.. kalau lepas mandi mmg nampak menrah menyala... time aku sapu losyen nak menitik air mata.. kesian kat dia kecik lagi kena tanggung sakit ni...


 muka dan badan..



 alahai buat muka kesian lak....


 main tetap main macam biasa,...

time dia tak bape gatal dia main la.. tp bila time badan dia gatal dia datang kat mama ckp akittt.. akittt dan suh garu.....


Esok isnin.. nampak gaya aku kena EL.. takkan gamak aku nak hantar nursery nanti abis semua anak orang lain kena... maybe gilir2 ngan hubby cuti... takpe demi mika... moga mika cepat sembuh sayang....

8 bebelan kawanku:

Ya ALya said...

semoga cepat sembuh.....cam sara dulu ya bg minum air kelapa muda n cari daun semambu.....

Nur-nba said...

Siannya Mika... Moga dia cepat sembuh..

bonda dadif aka akish said...

aduyaiiii siannyee anak...

banyak.....konpem ggatal2 yg amat...

mika....bertahan yah..auntie doa mika cepat2 baek...

tgh pikir kalo dak dadif lak yg kene....adoiii..konpem lg bnyk drama...

nanakimie said...

huhu...cian mika....nana xkena lg..takutnya sis.....:(

mummy_ayu said...

ala siannya....samala ngan Ian & Iris..pun kena chic pox...tapi dah kering dah.. 1 minggu kat umah Tok Umi, Ayu cuti 3 hari..
semoga Mika cepat sembuh yer..

fuadnis said...

alahai...sian menantu ummi...cepat sembuh ye sayang....:-)

MrS. F!zA said...

alolo sian mika..darwisy dah kena haitu lg 2mggu nk ckup 1tahun..

Cik Puan*PIE said...

semoga mika cpt smbuh.kak ida sapu je calamine lotion tu, kasi kurang gatal n kecutkan bntik2 tu cpt.mcm yg kite ckp, aloevera tu lg bagus, cpt kecutkan n tnda ciken pox nnt cpt ilang.try la, insya-allah bkesan.

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah