Monday, March 5, 2012

Kerang sambal

Dalam pada penat balik sukan..
balik umah bersilat lak kat dapur
sebab teringat kerang yg hubby bawa balik tempohari
hasil tuaian projek kerang diorng kat perak..
dapat la merasa sket..

dah alang-alang ada sayang tak masak..
penat pun masak
bahan ada dlm peti biar lama2 tak sedap lak


Masak sambal kerang n sambal goreng.. orang johor tau la kot



nyum nyummm.......... teringat lak hari ni



Orang johor panggil ni sambal goreng biasanya ada masa kenduri-kenduri.. tapi ni version aku.. aku letak sayur lain sket dan pelbagai..  lauk ni suka ratah je.. lg sedap heheh sebab semuanya sayur + tauhu dan  udang...



Rindu lauk kenduri yasin kat kampung.. huhu

7 bebelan kawanku:

Masya said...

sambal goreng tu klu kat rumah sy ni.. masa kenduri jer ada hihihihi

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

sedapnye kerang..
eija mmg suka makan kerang..:)

eima said...

suka kerang rebus je ... hehehe
sedap klu cicah air asam ...

AdaM Hawa said...

adehh!! lapo terus tgk pict sambal kerang mummy mika..

ajumohit said...

eda sedapnya, meleleh air liur tau, ini mmg kegemaran kami sekeluarga, kalau rebus pon sodap hehehehe

Laiciberry said...

sedapnyer kerang tu kak...1ST time tgk msak smbal.biase kat umh tu goreng jer ...nk try la nnti

noor said...

haaaa aku kan suka sgt sambal goreng org jhr lg2 klau dmkn ngan nasi himpit atau ktupat perghhhhh

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah