Friday, March 9, 2012

Sepanjang di WAD

 Lepas cucuk.. nurse dah pergi baru dia bersuara...hahhahha
rupanya senyap masa kena cucuk tu sebab MALU..
anak bujangku ni pemalu....
bagus-bagus...
Papa lak buat  lawak...dia senyap pasal jaga airmuka mak bapak dia.. hahah ada ke patut situ alasan papa..
alabudak ikut mood dia sebenarnya...


 Nak  makan..papa lapkan mulut...



 Papa belikan  waffle...


 Terbelek-belek sebelah tangan...


 Lama gak masuk  air  ni.. masuk sebotol pun berejam..lagi la nak 2 botol... memang mika mula boring..dia cakap..mama nak ukakkkk....... suh buka balutan tangan  dia.. tp aku larang dia bangun... then dia baring balik..kalau tak air tak masukla kan..



 Atas syiling ni memang pusrawi sediakan permainan tuk  katil budak rasanya ni.. sedangkan masa ni kami kat wad kecemasan..bukan wad kanak-kanak..


 Pasrah dan boring..dah tergolek2 resah... nak bangun takleh nak main  takleh....


 mama  layankan mika borak-borak..dalam wad tu suara dia je... tanya ni ape.. tu  apa....

sampai aku  suh senyap  sebab orang sebelah sakit.. dia mcm  sawan..kang mika bising lg sakit kepala org tu kan..  tapi dah budak kita  ckp kejap je dia senyap pastu pot  pet balik...

 muka semakin boring..belikan dia buku..tapi dah abis baca mula la taknak....


 Semakin lama dia kalah dan pasrah...



Dan akhirnya..Lena..........sampai habis air baru dia bangun.. dalam pada tido pun da tercirit..kentut  pun kuar najis...

meraung2 masa nak cuci..sebab anu dia melecet.. doc kata najis tu racun dan berasid sebab tu kat anu dia melecet...patutla  dia   jalan terkengkang-kenkang..sian anak mama

pergi la penyakit..pergi jauh-jauh jangan hinggap  kat mika ya.... risau hati mama..

Alhamdulillah  harini ok sket..masih berak2 tapi tak sekerap semalam..terima kasih pada semua yang mendoakan....syg kawan-kawan mama....:)

8 bebelan kawanku:

eima said...

waktu fahim dulu kena cirit birit teruk warded ... bontot semua melecet ..aku letak minyak butbut brand HPA ... alhamdulillah mmg terus hilang melecet tu dlm masa 1 hari ...cuba eida try ....

eima said...

1 lagi eida tukar susu mika amik tanpa laktosa ... utk 2-3 hari ni

tu pengalaman aku waktu fahim teruk cirit birit ...

lelamaisara said...

Teringat Alesya mase kat wad...mujur Danish tak muntah macam Alesya...Semoga cepat Sembuh Sayang...

FirZie83 said...

hope mika cepat sembuh ya kak..aminnnnnnnn

DuNia KeBaHaGiaaNKu....... said...

alahai siannyer melecet.....jgn lupa letak ubat ye mama.....

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

kesiannya...cepat sembuh yer...

AdaM Hawa said...

good boy mika..
cepat sembuh ya syg mika.. nanti leh main..
isi air memang lama kan.. teringat bonda masa kat spital.. rimas dengan wayar2..

ajumohit said...

Baru dpt nk jenguk mika, ngape ni mika? Semoga sembuh cepat ye, sian auntie tgk mika mcm ni, moga cpt discharge ye sayang

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah