Friday, February 5, 2010

Budak Botak yang manja......

MIka kan sekarang sangat manja.. masa mak aku jaga dulu dia boleh la lg baring2 diam2 sorang.. sebabnya masa tu kitorang taknak dia jd manja sgt asik nak di pegang atau di kelek.. kalau tak susah nak buat keje umah kan.. tp sejak dia duk ngan bibik kat nursery dia jadi manja..

Apa tidaknya.. bibik tu suka ngan dia .. sayang ngan dia..... aku pun tak pasti kenapa..tiap kali aku dtg hantar mika, dia mesti ambil dan dukung.. kalau ada budak lain kat dia dia letak budak tu n ambil mika.. tiap kali aku balik mika mesti dalam kendong dia tak pun atas riba.. sampai aku pesan kalau dia nagis sikit2 tu biar je dia baring... jangan di pegang sangat.. tp bibik tu jawap apa tau " kesian dik dia menangis2 minta di ambil" Aku kata dia mmg mcmtu takleh nampak org lalu lalang kat dia mesti dia angkat2 badan suh amik dia.. kalau kat umah aku biar je sebab nak buat keje umah.. kalau dah meraung kuat tu baru aku angkat...

bibik ni bukan muda tau.. dah berusia, tp baik, dia dah ada 2 org cucu dah... sebab tu dia syg budak2.. tp akak tokey nursery ni pun bagus tau.. aku tengok yang jaga baby bukan yang muda2 semua yang tua2.. maybe org tua kan penyabar.. yg muda2 jaga kat taska umur 2 tahun ke atas...

Tapi kat nursery yerla namanya pun keje jaga budak kan, dia kalau boleh taknak bg budak menangis... aku tgk bibik ni kalau mika nangis merengek sikit2 pun dia dah angkat.. sudahnya kat umah aku la kena buat keje sambil dukung dia.. kdg2 aku biar tp tak sampai hati nak bagi nagis sampai kuat2 kan.. kang jadi biru lak anak aku....



Ni dia budak manja.. kalau dia tgh nak mula mengamuk ke meragam ke kan.. aku cium je pipi dia camtu lama2 sambil bisik kat dia " nape marah2... tak baik marah2.. mika kan budak baik.." letak muka kita kat dia.. perghh terus cair dia.. hihih

senyap lama kalau kau buat camtu.. tp letih le lelama.. hihi

ni lagi aksi manja dia... kalau aku baring tepi dia.. dia mengiring mengadap aku.. sambil tu main rambut la.. picit hidung aku la.. cubit pipi aku la.. tp kadang2 sakit gak... kuat dia genggam... paling dia suka tarik rambut aku ler.. dah la rambut aku makin nipis asik gugur jek... kalau di layankan mcm ni lama ooo .. dia suka sgt... tu yg kdg2 tak dapek nak update selalu mcm dulu.. hehehhe.. tp best hilang semua stresss....

4 bebelan kawanku:

puterikurekure said...

anak belai kite lagi syok dari suami belai kan?
hehehe~

mika dah cerdik la! :)

Diamilikku said...

aisy pun sama lah...bukan nak duduk diam dah sekarang..kalau letak terlentang sekejap je dah meniarap pastu menyulur2 ke depan...pastu nangis sebab penat...adoi laa....

isya said...

manjanya dia.. cerdik dah mika ni..

Murni said...

eida mybe bibik 2 tringatkn anak dia kot heeee..mika ckp abah ja mnja ngan ibu dia pn nk jgk..

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah