Wednesday, January 11, 2012

Gud bye Ikan.... :(

 Petang semalam belum sampai rumah hubby dah call tanya kat mana
macam pelik juga selalu dia balik lewat tapi semalam dia sampai dulu
rupanya dia nak ajak g LEPASKAN IKAN

huhuhu sian ikan-ikan tu papa dah taknak bela.. 
ikan tu dari mika kecik lagi dah ada
masa mika belajar bertatih kat ikan tu la mika suka pegi..
tapi semalam selamat tinggal ikan...

papa dah taknak bela ikan-ikan tu lagi
kesian katanya..
kitorang selalu takde kat umah.. balik kampung or jalan-jalan.. sian memikir ikan tu tak makan. lagipun akuarium tu kadang-kadang mesin tu buat hal.. ada sekali tu balik kampung tengok-tengok rumah hampir banjir air ikan tu melimpah bocor... 1 hal kerjakan karpet dan lantai..

faktor lain gak sebab nak releasekan barang-barang kat rumah.. rasa sempit pulak dah..


Anak beranak semalam nak pegi lepaskan ikan..

merenung jauh anak mama.. sambil peluk tupperware isi ikan tu... sedih ke nak berpisah ngan ikan adik.. hihihihi


 manala papa ni nak pegi.. tak sampai-sampai lagi ke.....


 kami pilih lokasi AIR TERJUN SUNGAI KEMENSAH.. dekat je pun ngan umah... tak sampai 10 minit...



 mulut membebel-bebel pegang bekas ikan tu



 father & son..




 kenangan terakhir ikan-ikan papa... abis tupperware mama dikerjakan ek...


 ala tomeinya yang bukak mulut tu....



 mika say something untuk ikan terakhir kalinya.... tah apa dia cakap pun tak paham daaaaaaaaaaa.... ikan tu paham kot.. hahahah



 cari lokasi yang bersih... takmo yang ada sampah2 ke apa...



 dengan sedih gak papa lepaskan... dah lama papa bela sejak ikan tu kecik2 ibu jari je.....


 tengok ikan tu berenang-renang....


 ikan-ikan tu tetap berkumpulan.. masih belum dapat sesuaikan diri gaknya... tak nampak plak dlm pic ni



 GUdbye ikan..


 Mika bebel-bebel tengok papa lepaskan ikan..


 semoga ikan-ikan happy dapat tempat baru yang lebih bebas dan selesa...




Air terjun kemensah memang cantik.. lama tak mandi manda sini.. ingat 1 hari nanti nak berkelah lagi kat sini...




nak tengok lepas ni apa pulak papa nak bela... dia dah boring ngan ikan apa pulak lepas ni..... huhuhu

14 bebelan kawanku:

*SiRibenMerah said...

wahhh..g lepaskan ikan tuh kt kemensah.. iyra neh x penah smp pon lg tempat tuh.. dgr citer mmg best kan air terjun tuh...

ajumohit said...

Alahai sayunya tgk pandangan Mika x lepas tgk ikan2 tu, takpe untuk kebaikan kan eda, besar pahalanya

ch@ said...

boleh ajak oni pi mancing kat sini, tgk2 dpt ikan mikhail. hahaaa.

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

alahai..bye2 ikan...
mika jangan sedih nanti mama ganti yang lain ok...

Nens Collection said...

sayangnyerr..dh besar ikan2 tu sume..
tp kalo x sempat nk jaga baik lpskan je yek..;)

Amiizaa2001 said...

huwarghhhhh sedihnyaaaaaaaaaaaaaaaaa:(:(

Aya Ariel said...

sori out topic nak tanya sikit..

anak u umur brape? masih isap puting lg? anak i umur dah setahun 7 bulan..pon still ngan puting..nak pisahkan ngan puting skrang ni susah..dulu ok sikit..sekrang ni xleh xde puting..hadoi..burok laa rupe isap puting..dah laa pompuan..hehe..selalu melekat kat mulut..risau jugak org kata puting ni jongangkan gigi..tp gigi dia nampak ok..cantik dr gigi kakak dia..susah laaa..

noor said...

kalau aku dh meraung nih huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

adeii sedey la pulak tgk ikan2 yg selama ni dibela akan dilepaskan..
tp compom ikan tu happy lepas bebas..

hajarus said...

hajar pun sblm ni hubby ade bela ikan jg tp kami pun fikir ssh jg nak bela ikan sbb kami sll xde kat rmh... kesian kat ikan2 tu xmkn plk... xdan nak lepaskan ade sekor ikan tu garang sll je hjr tgk dier kejar ikan2 lain dlm akuarium pastu sekor2 mati sbb ikan garang tu dok buli... last2 tinggal la ikan garang tu je yg hidup... pastu hjr blk kg. blk2 dr kg tgk dier pun da mati pastu xmo da bela ikan...

Salina@IbuAqil said...

tata ikan.. moga kalian bebas bertemu rakan baru.. hi3!! sayu plak tgk cara mika pandang ikan tuh..

Athirah Rosli said...

sweetnya awak suami isteri... sedih kan nk lepaskan sesuatu yg da lame kite jaga. kebetulan tadi baru je sye wat etry pasal ikan gak.hehe..

Athirah Rosli said...

sweetnya awak suami isteri... sedih kan nk lepaskan sesuatu yg da lame kite jaga. kebetulan tadi baru je sye wat etry pasal ikan gak.hehe..

Athirah Rosli said...

sweetnya awak suami isteri... sedih kan nk lepaskan sesuatu yg da lame kite jaga. kebetulan tadi baru je sye wat etry pasal ikan gak.hehe..

Powered by Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Exchange LINK...

    Your Link/

Disclaimer

Dilarang mengambil apa-apa jenis bentuk peniruan di dalam blog ini tanpa persetujuan tuan Tanah ya.
 
Copyright 2014 Reserved to Lakaran Hatii © Design By Cik Nurfarah